مستندی فاخر از زندگی شهید «ابوالحسن کریمی» ساخته شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، عصر چهارشنبه آئین اختتامیه همایش استانی شعر «لاله‌های غریب» با محوریت شهید ترور «ابوالحسن کریمی» با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید استان گیلان، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان جمعی از مسئولان شهرستان لاهیجان، جمعی از اهالی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، عصر چهارشنبه آئین اختتامیه همایش استانی شعر «لاله‌های غریب» با محوریت شهید ترور «ابوالحسن کریمی» با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید استان گیلان، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان جمعی از مسئولان شهرستان لاهیجان، جمعی از اهالی فرهنگ و هنر به این شهید والامقام در منزل شهید کریمی برگزار شد.
مدیرکل بنیاد شهید استان گیلان در این آئین با تاکید بر اهمیت ثبت ملی خانه شهید کریمی، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا همگان بدانند این شهید والامقام از کجا تربیت شده است.
محمدرضا داوطلب با اشاره به اینکه گیلان استان اولین‌ها است، افزود: مفتخر هستیم که اولین شهید انقلاب اسلامی را در دوم فروردین سال ۴۲ و پیش از شروع نهضت انقلاب اسلامی، گیلانیان تقدیم کردند.
مدیرکل بنیاد شهید انقلاب اسلامی گیلان در ادامه و با تاکید بر اینکه پایه گذار نهضت انقلاب اسلامی میرزا کوچک خان بود، گفت: ضمن اهمیت دادن به یادواره‌های شهدا باید از کارهای هنری برای شهدای استان حمایت کنیم و در راه تکریم شهدا ثابت قدم باشیم.

وی ادامه داد: پس از ۴۲ سال اگر خون شهدا و دعای پدران و مادران آنها نبود این ملت در برابر تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی کمر خم می‌کرد.
داوطلب با اشاره به اینکه آثار هنرمندان به یاد شهدا برای نسل‌های آینده ماندگار می‌ماند، اضافه کرد: مستند فاخری از زندگی شهید ابوالحسن کریمی ساخته شود.
رسول فرخی نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس نیز در این آئین شهید کریمی را تبیین کننده رفتار متواضع بر اساس اصول امام علی (ع) دانست و گفت: همه تلاش خواهیم کرد تا نام و یاد شهدا را برای زندگی خودمان زنده نگهداریم چرا که شهدا زنده هستند در نزد پروردگار روزی می‌خورند.
شهید ابوالحسن کریمی فرماندار اسبق لاهیجان و دادستان کل استان گیلان شامگاه سیزدهم فروردین ماه سال ۱۳۶۵ در خیابانی که امروزه به نام همین شهید نام گذاری شده توسط منافقین کوردل ترور شد و به مقام شهادت نائل شد.

منبع : خبرگزاری مهر