مستند «در جستجوی یک سرباز» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، شامگاه شنبه در مراسمی با حضور سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان، مدیرکل بنیاد شهید لرستان و دیگر مسئولان استانی، مستند «در جستجوی یک سرباز» رونمایی شد. این مستند به کارگردانی «میثم غلامی» تهیه شده […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، شامگاه شنبه در مراسمی با حضور سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان، مدیرکل بنیاد شهید لرستان و دیگر مسئولان استانی، مستند «در جستجوی یک سرباز» رونمایی شد.

این مستند به کارگردانی «میثم غلامی» تهیه شده است امروز پس از اکران در سالن نمایش‌های حوزه هنری لرستان، رونمایی شد.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این مراسم با اشاره به اینکه مردم ولایتمدار لرستان همیشه همراه انقلاب و نظام بوده‌اند و در دفاع مقدس خودشان را به خوبی نشان دادند، اظهار داشت: شهدای والا مقام لرستان در قلل سر به فلک کشیده حاج عمران در غرب کشور خوش درخشیدند.

وی تصریح کرد: رزمندگان لرستانی معیارها و سنجش‌ها و تحلیل‌های نظامیان غرب و شرق و کسانی که سناریوهای رژیم بعثی را طراحی می‌کردند را به هم زدند و بستر ساز عملیات کربلای ۵ شدند و راهگشایی این عملیات به دست و فکر لرستانی‌ها بود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه بهترین راه برای تبلیغ و انتشار یاد شهیدان این است که هنر ممتاز و فاخر و پیش رو را به کار بگیریم، تاکید کرد: ابزارهای هنری بی شک رسا ترین ابزار ابلاغ پیام هستند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از قله‌های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: ۴۲ سال توطئه‌ها و حیله‌های دشمنان انقلاب و اسلام در عرصه‌های مختلف را پشت سر گذاشته‌ایم، ایستادگی مردم ما به واسطه همین ارزش‌هایی است که از دوران دفاع مقدس به دست ما رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس قطعه درخشان و نورانی حیات ملی ماست، گفت: با بسترسازی و تدوین و ترویج مستندهای دوران دفاع مقدس، ایثارگری‌های رزمندگان را باید منتقل کنیم؛ بستری که می‌تواند آن ایثارگری بیش از ۲۳۰ هزار شهید، ۶۰۰ هزار جانباز و ۴۰ هزار آزاده را منتقل کند همین یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور یادآور شد: امیدواریم با بستر سازی لازم و نگاه به مشی و مسیر شهدا، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم برداریم و آنچه که خواست شهدا و جامعه ایثارگری است را ادا کنیم.

منبع : مهر نیوز