مشاهده طیور مبتلا به آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در۴روستای کرمانشاه

بهمن نقیبی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی با انتشار جهانی است که در سال‌های اخیر نسبت به گذشته به روند کاهشی پیدا کرده است. وی افزود: طی چند روز گذشته تنها در ۲ شهرستان کرمانشاه و اسلام آبادغرب موارد از آنفلوآنزای فوق حاد مشاهده شده […]

بهمن نقیبی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی با انتشار جهانی است که در سال‌های اخیر نسبت به گذشته به روند کاهشی پیدا کرده است.
وی افزود: طی چند روز گذشته تنها در ۲ شهرستان کرمانشاه و اسلام آبادغرب موارد از آنفلوآنزای فوق حاد مشاهده شده است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کرمانشاه تصریح کرد: شناسایی طیور مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهار روستای شهرستان کرمانشاه و یک پرنده آزاد پرواز در منطقه شهری این شهرستان صورت گرفته است.
نقیبی بیان کرد: لاشه پرندگان مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان توسط محیط زیست جمع آوری شده و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی آنها را دفن می‌کنند.
وی با اشاره به روند بازدیدها و نمونه برداری‌ها، بیان کرد: به محض گزارش تلفات در خصوص ابتلای پرندگان به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بازدید و نمونه‌برداری در کوتاه‌ترین زمان توسط تیم‌های معالج دامپزشکی انجام می‌گیرد.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کرمانشاه تاکید کرد: تزریق واکسن برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد بین پرندگان بومی ضروری نبوده و تنها از طریق رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از ارتباط آنها با کلاغ، گنجشک و سایر پرندگان آزاد پرواز و مهاجر می‌توان از بروز و شیوع این ویروس جلوگیری کرد.

منبع : مهر نیوز