مشکلی در تامین نهاده‌های کشت پاییزه وجود ندارد

سردبیر پرس/خوزستان مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: در حال حاضر سهمیه‌بندی نهاده‌های کشاورزی در شهرستان‌ها برای کشت پاییزه انجام شده است و مشکلی در تامین این نهاده‌ها وجود ندارد. محمدامین معین راد در گفت و گو با سردبیر پرس در خصوص وضعیت تامین نهاده‌های کشاورزی برای کشت پاییزه خوزستان، اظهار کرد: توزیع نهاده‌های کشت پاییزه […]

سردبیر پرس/خوزستان مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: در حال حاضر سهمیه‌بندی نهاده‌های کشاورزی در شهرستان‌ها برای کشت پاییزه انجام شده است و مشکلی در تامین این نهاده‌ها وجود ندارد.

محمدامین معین راد در گفت و گو با سردبیر پرس در خصوص وضعیت تامین نهاده‌های کشاورزی برای کشت پاییزه خوزستان، اظهار کرد: توزیع نهاده‌های کشت پاییزه از شهریورماه آغاز شده است و کشاورزان با توجه به نوع کشت خود در حال تامین نهاده‌ها هستند.
وی با اشاره به اینکه ۸۶ مرکز فروش نهاده کشاورزی در استان وجود دارد، افزود: بخشی از نهاده‌های کشاورزی پاییزه توسط تعاون روستایی و بخشی از آن توسط بخش خصوصی توزیع می‌شود و در حال حاضر در حال توزیع نهاده‌های کشاورزی پاییزه در استان هستیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
مدیر تعاون رستایی خوزستان با بیان اینکه قیمت هر کیسه کود ۱۰۰ هزار تومان است، تصریح کرد: نهاده‌های کشت شامل کود، بذر گندم، کلزا و جو و سموم کشاورزی هستند. 
معین راد در خصوص سهمیه نهاده‌های کشاورزی پاییزه در خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر سهمیه‌بندی نهاده‌های کشاورزی در شهرستان‌ها برای کشت پاییزه انجام شده است. قیمت نهاده سهمیه ای نیز پایین‌تر از قیمت بازار است و کشاورزان می‌توانند جهت دریافت این نهاده‌ها به مراکز بخش خصوصی، شرکت‌ها و تشکل‌های تحت نظر تعاون روستایی استان مراجعه کنند.
وی در خصوص خرید خرما در خوزستان، افزود: خرید خرما در استان در حال انجام است و خرید به صورت توافقی است. قیمت هر کیلوگرم خرما نیز ۱۳ هزار تومان است و نخلداران و کارگاه‌داران از شرایط راضی هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
معین راد گفت: خرید خرما در استان توسط کارگاه‌های بسته‌بندی و بخش خصوصی انجام می‌شود و ما و سازمان جهاد کشاورزی کارهای نظارتی را انجام می‌دهیم و عمده خرمای استان نیز در شهرستان‌های شادگان و آبادان خریداری می‌شود.
انتهای پیام

منبع : ایسنا