مصدومیت ۱۴۲ نفر در حوادث ترافیکی نوروز در استان فارس

به گزارش سردبیر پرس، مهرداد شریفی در خصوص آمار مراجعات مردمی به مراکز درمانی فارس بیان کرد: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۳۴۸ مورد عمل جراحی، به ۴۶۹ مصدوم سوانح ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۳۹۲ بیمار دارای علائم تنفسی و ۲۶۵ بیمار دارای علائم گوارشی نیز […]

به گزارش سردبیر پرس، مهرداد شریفی در خصوص آمار مراجعات مردمی به مراکز درمانی فارس بیان کرد: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۳۴۸ مورد عمل جراحی، به ۴۶۹ مصدوم سوانح ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۳۹۲ بیمار دارای علائم تنفسی و ۲۶۵ بیمار دارای علائم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.
او با اعلام امدادرسانی به ۴ مورد مسمومیت با گاز منواکسیدکربن طی ۲۴ ساعت گذشته، از مردم استان فارس و مسافران نوروزی خواست تا تدابیر ایمنی و پیشگیرانه را با دقت و توجه بیشتر رعایت کنند.
شریفی اضافه کرد: در هشتمین روز از سال ۱۴۰۲، ۷۹۷ مأموریت با حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ در استان، انجام شده که از این تعداد، ۱۲۲ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.
نماینده هیأت رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در هشتمین روز از تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۲، به هفت هزار و ۵۸۳ مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس خدمت رسانی شده و یک مادر باردار استان نیز به دلیل نیاز به مراقبت ویژه، به بیمارستان‌ها اعزام شدند.
او ادامه داد: هشتمین روز از تعطیلات نوروزی سال نو، هزار و ۶۹۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس انجام شد که با معرفی ۴ مرکز متخلف به مراجع قضائی استان، تعطیلی ۲ مرکز متخلف و شناسایی و معدوم سازی بیش از ۵۵۳ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.

منبع : مهر نیوز