مصرف فعلی گاز فشار زیادی را بر شبکه وارد می‌کند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس محمد رضا جولایی مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز اظهار کرد: روز گذشته رکورد تاریخی مصرف گاز خانگی و تجاری شکسته شد و به رقم ۶۹۲ میلیون متر مکعب رسید. خوشبختانه با تلاشی که در شرکت ملی گاز داشتیم این میزان تقاضا به طور کامل پوشش داده شد. وی با اشاره […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس محمد رضا جولایی مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز اظهار کرد: روز گذشته رکورد تاریخی مصرف گاز خانگی و تجاری شکسته شد و به رقم ۶۹۲ میلیون متر مکعب رسید. خوشبختانه با تلاشی که در شرکت ملی گاز داشتیم این میزان تقاضا به طور کامل پوشش داده شد.
وی با اشاره به اینکه این رقم فشار زیادی را بر شبکه گازی کشور وارد می‌کند، افزود: با توجه به اینکه روند کاهش دما در کشور ادامه دارد انتظار می‌رود در روزهای آتی مصرف گاز نیز افزایش یابد و از همین رو از هموطنان می‌خواهیم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.
جولایی تأکید کرد: در حال حاضر وضعیت تأمین گاز پایدار است و در وضعیت مناسبی است ولی اگر روند به این صورت باشد فشار بسیار زیادی به شبکه وارد می‌شود.
مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ادامه داد: مجموع استان‌های تهران البرز و قم، چون به صورت کانون دیده می‌شوند، بیشترین مصرف را داشتند و استان‌های شمال غرب یعنی آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل رتبه دوم، استان‌های شمالی در رده سوم و بعد از آن هم استان‌های خراسان وجود دارد.
منبع : مهر نیوز