مصوبات شورای فرهنگ عمومی به منزله قانون است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام حبیب الله شعبانی ظهر شنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان رزن بیان کرد: در گذشته شورای فرهنگ عمومی منزلت و جایگاه حقیقی و اجتماعی نداشت ولی در اواخر دولت سابق هماهنگی‌هایی با شورای عالی در راستای ارتقا منزلت شورا برنامه ریزی شد که امیدواریم در آینده شاهد اتفاقات خوبی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام حبیب الله شعبانی ظهر شنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان رزن بیان کرد: در گذشته شورای فرهنگ عمومی منزلت و جایگاه حقیقی و اجتماعی نداشت ولی در اواخر دولت سابق هماهنگی‌هایی با شورای عالی در راستای ارتقا منزلت شورا برنامه ریزی شد که امیدواریم در آینده شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
وی بابیان اینکه باید مدیریت مسائل فرهنگی و بودجه منطقه در دست شورای فرهنگ عمومی باشد تاکید کرد: فرهنگ بدون بودجه معنا ندارد.
شعبانی خاطرنشان کرد: دو سند فرهنگی استان و سند قرآنی در همدان تدوین و طراحی شده و به مراکز برای اجرا ابلاغ خواهد شد و ارتقا جایگاه مسئولان وابسته به میزان عمل به این اسناد است.
نماینده ولی فقیه همدان ادامه داد: فعال شدن کمیسیون‌های تخصصی از از مواردی که باید در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها مورد توجه قرار بگیرد.
شعبانی بابیان اینکه برای موفقیت روز افزون در این کمیسیون‌ها باید از ظرفیت‌های نخبگان فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم تصریح کرد: همه ادارات دارای بودجه‌های فرهنگی جداگانه‌ای هستند.
وی تاکید کرد: اولویت‌هایی فرهنگی و اجتماعی در شورای فرهنگی شناسایی شده است که باید بودجه‌های فرهنگی در راستای همین اولویت‌ها مصرف شود.
نماینده ولی فقیه بیان کرد: باید برنامه‌های منسجمی در استان برگزار شود و اگر این انسجام وجود نداشته باشد ممکن است آثار خوبی را شاهد نباشیم.
شعبانی با بیان اینکه کمیته نظارت و رصد در شورای فرهنگی فعال شده است که سند وقتی ابلاغ می‌شود که چه مقدار این سند اجرا شده است یا مدیر ما آیا توانسته است این سند را به پیش ببرد و گزارشات تا چه مقدار واقعی و اثبات شده است و حیطه نظارت و سند در این سند نوشته شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید به برگزاری جلسات شورای فرهنگی بیشتر دقت شود گفت: با وجود آنکه در ۸ ماه گذشته تنها یک جلسه شورای فرهنگ عمومی در همدان برگزار شده بود اما پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم خوشبختانه شش جلسه شورا در همدان برگزار شده است که جای تقدیر دارد و عقب افتادگی‌ها جبران خواهد شد.
این مقام مسؤول در پایان از حضور تیمی متشکل از طلاب و مشاوران در روستاهای مختلف خبر داد و تصریح کرد: این طرح که در شورای فرهنگ همدان مصوب شده‌است قابلیت آن را دارد که در تمامی شهرستان‌ها اجرایی و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف همچون حوزه علمیه، بهزیستی و آموزش و پرورش، مشاوران با اقشار مختلف صحبت نمایند.