مصوبه هیأت مقررات زدایی عامل بلاتکلیفی ایجاد مجتمع های بین راهی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد فرخ زاده صبح شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حمل و نقل یکی از اصلی ترین زیرساخت‌های گردشگری است و وجود تأسیسات و امکانات، ساماندهی خدمات بین جاده‌ای، افزایش رفاه مسافران و تأمین امنیت آنها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. وی ادامه داد: لازمه تحقق توسعه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد فرخ زاده صبح شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حمل و نقل یکی از اصلی ترین زیرساخت‌های گردشگری است و وجود تأسیسات و امکانات، ساماندهی خدمات بین جاده‌ای، افزایش رفاه مسافران و تأمین امنیت آنها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: لازمه تحقق توسعه این امکانات برنامه ریزی صحیح، ایجاد زیر ساخت‌های قانونی و تسهیلات مناسب برای بخش‌های خصوصی بمنظور توسعه مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی است.
معاون استاندار فارس تاکید کرد: در این راستا وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لازم است به این موضوع توجه بیشتری کنند.
فرخ زاده تصریح کرد: اما متأسفانه مصوبه هیأت مقررات زدایی مورخ ۱۴۰۰/١٢/١١ در خصوص اعلام وزارت صنایع دستی و گردشگری به عنوان مرجع واحد برای صدور مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی و نیز پارک‌ها که در راستای تسریع در صدور مجوزها صادر شد، تبدیل به عاملی برای بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران مجتمع‌های جدید شده است. به گونه‌ای که ادارات کل راهداری مستند به مصوبه مقررات زدایی خود را مسئول صدور مجوز نمی‌دانند و از طرفی زیر ساخت‌های قانونی بدین منظور در وزارت میراث فرهنگی ایجاد نشده است.
به گفته این مقام مسئول لازم است دو وزارتخانه هرچه سریع‌تر در تعاملی مؤثر موضوع را تفاهم کنند تا از هدر رفت فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه امکانات بین راهی جلوگیری شود.

منبع : مهر نیوز