معاون رییس‌جمهوری: ارتقای شاخص‌های هر منطقه منجر به توسعه می‌شود

به گزارش سردبیر پرس، حسینعلی امیری روز پنج‌شنبه در آیین افتتاح فرمانداری‌های “باروق‌” و “چهاربرج” میاندوآب‌ با بیان اینکه موضوع تقسیمات کشوری یک موضوع پیچیده است، اظهار داشت: در تقسیمات کشوری مسایل مختلف سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی است که همه آنها نیاز به کار کارشناسی و سنجیده داشته و باید بررسی شود. وی با بیان […]

به گزارش سردبیر پرس، حسینعلی امیری روز پنج‌شنبه در آیین افتتاح فرمانداری‌های “باروق‌” و “چهاربرج” میاندوآب‌ با بیان اینکه موضوع تقسیمات کشوری یک موضوع پیچیده است، اظهار داشت: در تقسیمات کشوری مسایل مختلف سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی است که همه آنها نیاز به کار کارشناسی و سنجیده داشته و باید بررسی شود.
وی با بیان اینکه در گذشته به علت وجود برخی مشکلات و نبود امکانات اولیه، روستاییان به شهرها مهاجرت می کردند، افزود: پدیده مهاجرت موجب به هم خوردن ترکیبات جمعیتی، افرایش آسیب‌های اجتماعی، خالی شدن روستاها و ایجاد مشکل در تولید می شد.
معاون پارلمانی رییس جمهوری اضافه کرد: یکی از علت‌های مهاجرت نبود امکانات اولیه و توسعه متوازن است که با ارتقای “باروق” و “چهاربرج” به شهرستان، شرایط بهتری نسبت به قبل از نظر توسعه در این شهرها حاکم خواهد شد.
 وی بیان کرد: همچنین افزایش اعتبار و ارایه خدمات به مردم و تأسیس همه اداره‌های دولتی و جلوگیری از هزینه‌های اضافی، کاهش سوانح رانندگی و صرفه‌جویی در زمان در پی مراجعه مردم به دستگاه‌های دولتی برای انجام امورات ادارای از مزایای شهرستان شدن است.
امیری با قدردانی از حضور در صحنه مردم این منطقه در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی اظهار داشت: مردم چهاربرج و باروق در زمانی که به حضور مردم در صحنه نیاز بوده با جان و دل مشارکت داشتند که مهمترین آن دوران دفاع مقدس بود.
 وی  اضافه کرد: ۲ سال پیش که استاندار آذربایجان‌غربی به همراه نماینده وقت میاندوآب‌ به شهر چهاربرج سفر داشتند، مردم این شهر، ارتقای آن به شهرستان را پیگیری و مطالبه کرده بودند که در روزهای آخر کاری دولت با پیگیری‌های انجام گرفته تحقق یافت.
 وی همچنین در ادامه با تبریک عید غدیر گفت: یکی از بزرگترین وقایع تاریخ تشیع غدیر خم است و تقارن افتتاح فرمانداری‌های باروق‌ و چهاربرج با این مناسبت یک رویداد مهم در تاریخ این شهرستان‌ها خواهد بود.
 امیری بیان کرد: عید غدیر خم از چنان اهمیتی برخوردار است که پیامبر اکرم( ص) هنگام برگشت از مگه در جعفه با توقف کاروان‌ها به آنان نوید یک رویداد مهم را داد که آن هم تعیین حضرت علی (ع) یه عنوان جانشین خود بود به همین خاطر این عید یکی از اعیاد مهم شیعه است.
در این آیین که استاندار آذربایجان‌غربی و نماینده مردم میاندوآب در مجلس نیز حضور داشت فرمانداری شهرهای باروق‌ و چهاربرج در شهرستان میاندوآب افتتاح شد.
تبدیل این ۲ بخش به شهرستان در تاریخ ۲۷ تیرماه امسال به تصویب هیات دولت رسیده بود.