معدوم سازی ۲۵ هزار و ۷۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در کرمانشاه

در هفته اول اجرای طرح تشدید اداره کل دامپزشکی استان، حدود ۲۵ هزار و ۷۰ کیلو گرم فرآورده‌ خام دامی ضبط و معدوم شد. به گزارش سردبیر پرس مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با هدف ارتقای بهداشت […]

در هفته اول اجرای طرح تشدید اداره کل دامپزشکی استان، حدود ۲۵ هزار و ۷۰ کیلو گرم فرآورده‌ خام دامی ضبط و معدوم شد. به گزارش سردبیر پرس مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با هدف ارتقای بهداشت عمومی گفت: این طرح به مدت دو ماه  و با مشارکت ۱۵ گروه ثابت و ۱۷ گروه سیار در استان کرمانشاه اجرا می‌شود.
حسین حیدری افزود: در راستای اجرای این طرح در اسفند ماه سال گذشته با تلاش کارشناسان اداره دامپزشکی استان حدود ۲۵ هزار و ۷۰ کیلو گرم از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ضبط و معدوم شد.
وی گفت: فرآورده‌های خام دامی معدوم شده در عملیات بازرسی و نظارت در سطح کشتارگاه‌ها و سطح شهر جمع آوری و معدوم شده اند.
حیدری از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه و از خرید گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی بسته‌بندی شده  با برچسب مخدوش خودداری  و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.
وی گفت: همشهریان در صورت مشاهده‌ هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز شهرستان با شماره تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ تماس بگیرند تا پیگیری لازم از سوی کارشناسان دامپزشکی بعمل آید.

منبع : سردبیر پرس