مغفول ماندن اقتصاد جنگل در گلستان/پیشرفت با کار نمایشی شدنی نیست

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سعید جلیلی بعدازظهر شنبه در شبکه استانی گلستان اظهارکرد: گلستان چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و این جانفشانی ها در دهه ۹۰ هم با تقدیم ۱۸ شهید مدافع حرم ادامه یافت. نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: البته سرمایه معنوی تنها سرمایه مردم گلستان نیست و این استان از منابع […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سعید جلیلی بعدازظهر شنبه در شبکه استانی گلستان اظهارکرد: گلستان چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و این جانفشانی ها در دهه ۹۰ هم با تقدیم ۱۸ شهید مدافع حرم ادامه یافت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: البته سرمایه معنوی تنها سرمایه مردم گلستان نیست و این استان از منابع بزرگ کشاورزی مراتع، دامداری و جنگل برخوردار است که باید در جهت پیشرفت استان و کشور از آن بهره گرفت.

وی افزود: ما در آستانه یک انقلاب بزرگ برای چهار سال آینده کشور هستیم و این انقلاب در دولت سایه باید به دست مردم انجام شود.

جلیلی توضیح داد: در دولت سایه، مردم، سایه دولت هستند و اگر جایی دولت کوتاهی داشت به او تذکر داده و در موارد لزوم حمایتش کنند.

وی جنگل ها را یک منبع اقتصادی بزرگ و تجدیدپذیر که در گلستان مغفول مانده برشمرد و افزود: بهره وری از جنگل به معنی نابودی محیط زیست نیست بلکه با اقدامات علمی و درست، می توان هم از منابع بزرگ جنگل حفاطت و هم از این منبع جهت رشد اقتصادی استان بهره گرفت.

وی همسایگی با کشورهای حاشیه خزر را یک فرصت بزرگ برای استان گلستان خواند و افزایش تعاملات و صادرات به این کشورها به عنوان راهی برای پیشرفت استان و کشور برشمرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: برای پیشرفت کشور باید پیشرفت تک تک روستاها، شهرها و استان ها در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار بگیرند و برای دست یابی به این هدف باید از ظرفیت های موجود در تمام روستاها استفاده شود.

جلیلی افزود: برای آبادانی، علاوه بر اداره کشور باید به فکر جهش باشیم و لازمه جهش این است که با برنامه و جهادی عمل کنیم.

وی با اشاره به وجود آبشارها، جنگل ها، تالاب و دیگر جاذبه های بی نظیر استان بر لزوم توجه به گردشگری در استان تاکید کرد و افزود: اگر پرداختن به گردشگری اصولی، علمی و با دخالت دولت صورت گیرد زمینه پیشرفت استان را فراهم می کند و الا چیزی جز خسارت نصیب استان نخواهد شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: پیشرفت و اداره کشور با کار نمایشی صورت نمی‌گیرد بلکه نیازمند مردان بی ادعایی است که در گوشه گوشه شهر و کشور مشغول خدمت رسانی هستند و نباید اجازه دهیم افراد بی کارنامه و پرمدعا جای افراد بی ادعا را بگیرند.
منبع : مهر نیوز