مناسبات ایران و تاجیکستان در حال افزایش است

به گزارش سردبیر پرس، عبدالله مشرب در آئین افتتاح هفته ایران و تاجیکستان بیان کرد: تاجیکستان و ایران توانسته‌اند مناسبات سیاسی و اجتماعی خوبی با هم داشته باشند و سطح فعالیت‌های این دو کشور به گونه‌ای بوده است که به دوران نوین همکاری رسیده‌اند. وی ادامه داد: رشد و گسترش مناسبات فرهنگی با ایران از […]

به گزارش سردبیر پرس، عبدالله مشرب در آئین افتتاح هفته ایران و تاجیکستان بیان کرد: تاجیکستان و ایران توانسته‌اند مناسبات سیاسی و اجتماعی خوبی با هم داشته باشند و سطح فعالیت‌های این دو کشور به گونه‌ای بوده است که به دوران نوین همکاری رسیده‌اند.
وی ادامه داد: رشد و گسترش مناسبات فرهنگی با ایران از زمان استقلال تاجیکستان تاکنون مورد توجه بوده است و یکی از اقدامات در این حوزه نیز برگزاری هفته گرامیداشت تاجیکستان در ایران است.
به گفته وی برگزاری روزهای فرهنگی ایران در تاجیکستان نیز موجب خواهد شد توسعه فرهنگی میان دو کشور شکل بگیرد. لازم به ذکر است که شیراز یکی از زیباترین کشورهای جهان است.
مشرب اضافه کرد: دوستی و مروت اساس زندگی مردمان پارس است و این موضوع را در جهان نیز نشر داده‌اند.
وی ادامه داد: برای آینده باید دوستی و رفاقت میان ایران و تاجیکستان را افزایش داد تا جامعه هر دو کشور به سمت پیشرفت سوق یابند.

منبع : مهر نیوز