منطقه ارسباران خاستگاه هنر موسیقی عاشیقی است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احمد محرم‌زاده ظهر دوشنبه در سی‌وششمین همایش گردهمایی عاشیقلار در شهرستان اهر با گلایه از نگاه‌های کم‌لطف به هنرمندان اهری اظهار داشت: پیش از این به هنرمندان اهری از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نگاه فرزند ناتنی داشتند، این در حالی است که اعطای نشان درجه یک هنری […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احمد محرم‌زاده ظهر دوشنبه در سی‌وششمین همایش گردهمایی عاشیقلار در شهرستان اهر با گلایه از نگاه‌های کم‌لطف به هنرمندان اهری اظهار داشت: پیش از این به هنرمندان اهری از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نگاه فرزند ناتنی داشتند، این در حالی است که اعطای نشان درجه یک هنری به استاد ولی عبدی حاصل نگاه منفعلانه بود.
نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که منطقه ارسباران خاستگاه هنر موسیقی عاشیقی است، افزود: منطقه‌ی ارسباران هنرمندان با استعداد و افتخارآمیزی دارد که از جشنواره‌هایی همچون تئاتر کوتاه را پایه‌گذاری و اجرا می‌کنند. البته از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران را به‌صورت بین‌المللی گرفته‌ایم.
وی اضافه کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به بنده و فرماندار اهر قول داد تا جشنواره عاشیقلار را به‌صورت بین‌المللی در شهرستان اهر برگزار کنند و قرار شد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طرح این جشنواره آماده کند.
محرم‌زاده بر لزوم حمایت از هنرمندان شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: هنرمندان اهری با توانایی و هنر در اختیارشان، همواره مایه سربلندی و سرافرازی شهرستان اهر و منطقه ارسباران بوده‌اند از این‌رو حمایت از هنرمندان را وظیفه اخلاقی خودمان می‌دانیم.
نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: از آقای بلاغی انتظار داریم تا کم‌لطفی گذشته نسبت به شهرستان‌های اهر و هریس را جبران کند این در حالی است که هنرمندان اهری از تبعیض‌ها گلایه کرده‌ و می‌کنند.
گفتنی است، نشان درجه یک هنری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اولین‌بار در منطقه‌ی ارسباران به ولی عبدی از پیشکسوتان عرصه موسیقی عاشیقی اهداء شد.

منبع : مهر نیوز