منطقه کوه زر دامغان با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار آبرسانی شد

علی اکبر علیزاده برمی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، درباره آخرین وضعیت آبرسانی به مناطق کویری جنوب شهرستان دامغان بیان کرد: طرح آبرسانی به منطقه کوه زر با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده با اعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در شهریور ١۴٠٠ آغاز شد. وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به منطقه کوه […]

علی اکبر علیزاده برمی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، درباره آخرین وضعیت آبرسانی به مناطق کویری جنوب شهرستان دامغان بیان کرد: طرح آبرسانی به منطقه کوه زر با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده با اعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در شهریور ١۴٠٠ آغاز شد.
وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به منطقه کوه زر توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) و شرکت آب و فاضلاب استان سمنان انجام شده است، افزود: آبرسانی روستایی و تأمین آب مورد نیاز مردم روستاهای کویری جنوب شهرستان محور و هدف اصلی طرح محسوب می‌شود.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون ٩ هزار و ٢٠٠ متر خط انتقال به همراه تسطیح مخزن در این طرح انجام شده است، ابراز کرد: این طرح به خوبی اجرا و امیدواریم به زودی مورد بهره برداری کامل قرار گیرد.
علیزاده برمی با بیان اینکه افتتاح ۳۰ کیلومتر از قطعه دوم از باند دوم جاده جندق- معلمان، کریدور شمال به جنوب کشور همزمان با هفته دولت سال جاری صورت می‌گیرد، گفت: پروژه احداث باند دوم محور دامغان-معلمان (قطعه دوم) در کیلومتر ٧۵ محور دامغان-معلمان می‌تواند بهترین راهکار اتصال کریدور شمال به جنوب و افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی دامغان باشد.
وی درباره مشکل سالک نیز، افزود: راهکارهای نوین مورد تحقیق و پژوهش با تعامل و جلسات با چهره‌های دانشگاهی شهرستان دامغان قرار گرفته در موضوع سالک و امکان‌سنجی استفاده از این راهکارها در پیشگیری و مقابله با این بیماری توسط دانشگاه دامغان بررسی شده است.
نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: در صورت اتمام مراحل آزمایشی و تأیید نهایی فرضیه‌های علمی در زمینه سالک، می‌توان اعتبارات آن را تأمین کرد.
منبع : مهر نیوز