موردی از ابتلا به آنفلوانزا در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است

محمد اسدی در گفت‌وگو با سردبیر پرس، با بیان اینکه واکسیناسیون طیور در برابر آنفلوانزا در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، اظهار کرد: واکسیناسیون یک واحد مرغ گوشتی و پنج واحد تخم گذار تا اواخر هفته به پایان می‌رسد. وی با اشاره به فصل ورود پرندگان مهاجر به چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: هشدارها […]

محمد اسدی در گفت‌وگو با سردبیر پرس، با بیان اینکه واکسیناسیون طیور در برابر آنفلوانزا در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، اظهار کرد: واکسیناسیون یک واحد مرغ گوشتی و پنج واحد تخم گذار تا اواخر هفته به پایان می‌رسد.
وی با اشاره به فصل ورود پرندگان مهاجر به چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: هشدارها به روستاهای اطراف تالاب‌ها برای مراقب و تزریق واکسن آنفلوانزا به طیور محلی داده شده است.
مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تا کنون موردی از آنفلوانزا در استان مشاهده نشده است، تصریح کرد: عمده نگرانی واحدهای مرغداری تخم گذار و گوشتی بوده که واکسیناسیون آن‌ها در حال تکمیل است.
اسدی افزود: تا کنون ۲۱۰ هزار قطعه طیور در چهارمحال و بختیاری در برابر آنفلوانزا واکسینه شده‌اند.
وی به قرارداد دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: با همکاری بسیج سازندگی طیور بومی طی دو فاز در برابر بیماری «نیوکاسل» و «آنفلوانزا» واکسینه می‌شود.
مدیر کل دامپزشکی با بیان اینکه فاز نخست انجام شده است، اظهار کرد: تا آینده نزدیک ۷۰۰ هزار قطعه از طیور بومی در برابر نیوکاسل واکسینه می‌شوند.
اسدی به واکسینه شدن دامپزشکان در برابر آنفلوانزا اشاره کرد و ادامه داد: افرادی که به صورت مستقیم با پرندگان در ارتباط بوده و در خطر ابتلاء به آنفلوانزا هستند در برابر این بیماری واکسینه شدند.