موضع گیری تند مقتدی صدر علیه رئیس جمهور عراق

به گزارش سردبیر پرس، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق، امروز سه شنبه با انتقاد شدید از این‌که رئیس‌جمهور این کشور قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا نمی‌کند، از نامزدی مجدد او برای منصب ریاست‌جمهوری ابراز تأسف کرد. در واکنش به خودداری برهم صالح رئیس جمهوری عراق از امضای قانون «جرم انگاری […]

به گزارش سردبیر پرس، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق، امروز سه شنبه با انتقاد شدید از این‌که رئیس‌جمهور این کشور قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا نمی‌کند، از نامزدی مجدد او برای منصب ریاست‌جمهوری ابراز تأسف کرد.
در واکنش به خودداری برهم صالح رئیس جمهوری عراق از امضای قانون «جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» در حساب توییتری خود نوشت: مایه بسی شرم است کسی که رئیس جمهوری عراق نامیده می‌شود، مخالف امضای قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، این مایه ننگ مردم عراق است که رئیس جمهورشان شخصیتی موافق عادی‌سازی روابط و بلکه سرسپرده به غرب و شرق است.
رهبر جریان صدر در پایان نوشت: من در برابر خداوند و ملت عراق از این اقدام وی اعلام برائت می‌کنم و از نامزدی پیشین و آتی وی برای تصدی منصب ریاست جمهوری متاسف هستم.

پارلمان عراق در جلسه ۵ خرداد گذشته قانون منع عادی سازی روابط با تل آویو را تصویب کرد. نمایندگان پارلمان عراق با برگزاری جلسه‌ای، قانون منع روابط با رژیم صهیونیستی را با اکثریت آرا به تصویب رساند. پس از تصویب قانون مذکور، نمایندگان عراقی اقدام به سر دادن شعارها ضد صهیونیستی کردند. این اقدام پارلمان عراق با واکنش‌های گسترده‌ای در سطح منطقه‌ای و بین المللی مواجه شده است.
پس از آن پارلمان عراق قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برای امضا به دفتر ریاست جمهوری این کشور ارسال کرد.
در سندی که پارلمان در این خصوص منتشر کرده، خطاب به دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: با استناد به ماده ۷۳ بند ۳ قانون اساسی، قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را که در تاریخ ۲۶ ماه مه جاری تصویب شد، برای امضا ارسال می‌شود.

منبع : مهر نیوز