میراث فرهنگی تورهای گردشگری ترکیه را لغو کند/پروازها برقرار ماند!

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، طبق آمار ارائه شده از سوی دولت ترکیه، تعداد مبتلایان به کرونا در کشور ترکیه در روز ۵ آوریل بیش از ۴۲ هزار و ۵۵۰ هزار نفر بوده است. این آمار نشان می‌دهد که میزان مبتلایان به کرونای جهش یافته در ترکیه بسیار زیاد است. اما در همین زمان تورهای […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، طبق آمار ارائه شده از سوی دولت ترکیه، تعداد مبتلایان به کرونا در کشور ترکیه در روز ۵ آوریل بیش از ۴۲ هزار و ۵۵۰ هزار نفر بوده است.
این آمار نشان می‌دهد که میزان مبتلایان به کرونای جهش یافته در ترکیه بسیار زیاد است. اما در همین زمان تورهای گردشگری و پروازها به مقاصد گردشگری این کشور برقرار بوده است و مسافران زیادی از ایران به این کشور می‌روند. حتی سردبیر پرس در گزارشی اعلام کرد که نرخ پروازهای لحظه آخری به مقصد گردشگری ترکیه، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و با توجه به اینکه تنها شرط ورود به این کشور، داشتن تست منفی کروناست، ولی مسافران ایرانی را به سفر ترغیب می‌کند.
متولیان ستاد کرونا نیز بارها از برقراری پروازها به ترکیه ابراز نگرانی کردند. اما اتفاقی نیفتاد و همچنان این پروازها برقرار است.
محمدحسن ذی‌بخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس درباره عدم توقف پروازهای ترکیه با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور اظهار داشت: ما در سازمان هواپیمایی به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیستیم و ستاد ملی مقابله با کرونا باید به سازمان هواپیمایی توقف پروازها را ابلاغ کند.
تا اینکه در روزهای اخیر وزیر بهداشت در نامه‌ای از وزیر کشور خواست که تا ۴۸ ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با کشور مذکور متوقف شود.
مسلماً انتظار بر این بود که ورود و خروج‌ها پس از این نامه محدود یا متوقف شود اما اتفاقی که افتاد این بود که تنها وزارت کشور اعلام کرد، وزارت میراث فرهنگی برپایی تورهای ترکیه را لغو کند.
در واکنش به نامه وزیر بهداشت درباره توقف رفت و آمدها، سامانی معاون هماهنگی وزارت کشور از ابلاغ تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، مبنی بر لغو فوری تور ترکیه به کلیه شرکت‌های گردشگری خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، مقرر شد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لغو تور ترکیه را فوراً به کلیه شرکت‌های گردشگری ابلاغ کند.
به این ترتیب تنها تورهای گردشگری به ترکیه لغو می‌شوند نه پروازها به این مقصد. هر چند که در همین روزها که کرونای انگلیسی در ترکیه جولان می‌دهد اما از آن طرف، نرخ تورهای گردشگری به حد بسیار زیادی کاهش یافت به نحوی که تور گردشگری استانبول برای ۴ شب در هتل ۵ ستاره، تنها ۵ میلیون تومان نرخ داشت اما این موضوع نیز باید در نظر گرفته شود، که مسافران ایرانی و ترکی به دلیل نبود ویزا به راحتی حتی برای تفریح به ترکیه می‌روند و قشر کمتری از آنها اقدام به خرید تور گردشگری می‌کنند.