میرکاظمی: اصلاح ساختار بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد

نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، در مورد جلسه غیرعلنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجهف محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و تعدادی از نمایندگان مسائلی را درباره بودجه ۱۴۰۰ و لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیان کردند. نماینده […]

نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، در مورد جلسه غیرعلنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجهف محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و تعدادی از نمایندگان مسائلی را درباره بودجه ۱۴۰۰ و لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیان کردند.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جلسه برای هماهنگی بین دولت و مجلس در مسائل بودجه ای بود، گفت: مدیریت غلط بودجه کشور در دولت یازدهم و دوازدهم موجب ایجاد دو هزار هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت شده است. نمی‌توان این بدهی انباشته را نگه داشت باید این مشکل حل شود. دولت گذشته کشور را بدهکار کرده است.
وی اظهار داشت: نتیجه بدهکار کردن دولت این است که برای حل آن دولت ها دست در جیب مردم کرده و مردم را فقیرتر می‌کنند. استقراض از بانک‌ها، چاپ اوراق، عدم پرداخت دیون به معنای فقیرتر کردن مردم است.
پژمانفر با بیان اینکه در این جلسه تاکید شد لایحه بودجه باید واقعی بسته شود، گفت: میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد اصلاح ساختار بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.
وی گفت: باید کمیته‌های مشترک بین دولت و مجلس برای تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ تشکیل شود و تعاملات دولت و مجلس افز ایش یابد. نمایندگان تاکید داشتند که این موضوعات نباید فقط در حد شعار باقی بماند و باید برنامه های منسجمی در این خصوص ارائه شود.

منبع : خبرگزاری مهر