میزان خسارت وارده ناشی از سیل در دست بررسی است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد حسن نامی صبح شنبه در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سیلاب‌های اخیر مدیریت خوب باعث شد که خیلی خسارت نبینیم، اظهار کرد: مدیریت بحران به خوبی در بیشتر استان‌ها انجام شد و در استان مرکزی نیز اطلاع رسانی و مدیریت خوبی صورت […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد حسن نامی صبح شنبه در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سیلاب‌های اخیر مدیریت خوب باعث شد که خیلی خسارت نبینیم، اظهار کرد: مدیریت بحران به خوبی در بیشتر استان‌ها انجام شد و در استان مرکزی نیز اطلاع رسانی و مدیریت خوبی صورت گرفت و مردم از وقوع سیل مطلع بودند.
وی افزود: در برخی استان‌ها هدایت اجباری وجود داشت که آنها را از مسیر سیل خارج کند و برخی افراد حاضر نبودند منازل و خودروهای خود را ترک کنند، اما با همکاری مردم و نهادهای مسئول به نقطه امن منتقل شدند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به میزان خسارات وارده ناشی از سیل عنوان کرد: میزان خسارت هنوز مشخص نشده و کارشناسان جهاد کشاورزی باید باغات، زمین‌های کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی، کندوها و احشام را برآورد خسارت کنند که ممکن است تا ۲ هفته زمان ببرد.
نامی ادامه داد: کارشناسان بنیاد مسکن باید میزان خسارات به منازل مردم را برآورد کنند، راه و شهرسازی نیز باید خسارات راه‌ها و پل‌های روستایی را توسط کارشناسان اعلام کند.

ساخت مسکن مناسب برای مردم سیل زده استان مرکزی
وی با اشاره به هدف سفر به استان مرکزی گفت: اطلاع بیشتر از میزان خسارت وارده به استان مرکزی از جمله اهداف این سفر است و برای خانه‌هایی که تخریب شده، اسکان موقت در نظر گرفته می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اسکان موقت مردم تاکید کرد: تا زمانی که مسکن مناسب برای مردم ساخته شود هزینه کرایه مسکن پرداخت خواهد شد و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.
نامی با بیان اینکه تاکنون ۷۸ نفر در این سیلاب جان خود را از دست داده‌اند، گفت: خبرگزاری‌های با دقت و درایت اخبار مربوط به سیلاب را منتقل کردند و در بسیاری از مواقع خواسته‌های مردم به مسئولان منتقل شود.