نتانیاهو مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی شد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از النشره، «رووین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی امروز، «بنیامین نتانیاهو»، را مکلف به تشکیل کابینه جدید این رژیم کرد. رئیس رژیم صهیونیستی به نتانیاهو ۲۸ روز مهلت داد تا رایزنی‌ها درباره تشکیل کابینه را انجام دهد. ریولین در حالی نتانیاهو را بار دیگر مأمور به تشکیل کابینه می‌کند که […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از النشره، «رووین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی امروز، «بنیامین نتانیاهو»، را مکلف به تشکیل کابینه جدید این رژیم کرد.
رئیس رژیم صهیونیستی به نتانیاهو ۲۸ روز مهلت داد تا رایزنی‌ها درباره تشکیل کابینه را انجام دهد.
ریولین در حالی نتانیاهو را بار دیگر مأمور به تشکیل کابینه می‌کند که با وجود برگزاری دور چهارم انتخابات «کنیست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) در کمتر از دو سال، حزب متبوع او نتوانست کابینه ائتلافی را تشکیل دهد.
بدین ترتیب رئیس رژیم صهیونیستی با وجود عدم موفقیت بنیامین نتانیاهو در تشکیل کابینه قبلی، او را مجدداً مأمور به تشکیل کابینه جدید کرد تا شرایط آینده وی به عنوان نخست وزیر به خطر نیافتد؛ چراکه ریولین دریافت که در صورت مأمور نکردن نتانیاهو، بن بست سیاسی ایجاد شده در فلسطین اشغالی که سال گذشته پس از یک ائتلاف شکننده حزب متبوع او (لیکود) با حزب آبی سفید به ریاست «بنی گانتس» برای تشکیل کابینه به صورت موقت مرتفع شده بود، ادامه دار خواهد بود و ممکن است کار به دور پنجم انتخابات کنست بکشد.
نتانیاهو که با مخالفت‌های گسترده داخلی مواجه است، به منظور فرار از محاکمه و زندانی شدن به دلیل فساد مالی و ارتشا، همچنان بر نشستن بر کرسی نخست وزیری در سرزمین‌های اشغالی پافشاری می‌کند.
برخی احزاب در سرزمین‌های اشغالی پیشتر اعلام کرده بودند که در صورتیکه نتانیاهو از حضور در کابینه رژیم صهیونیستی به عنوان نخست وزیری کناره‌گیری کنند، آماده ائتلاف با حزب لیکود به منظور ایجاد کابینه این رژیم هستند.