نتایج امیدبخش فاز مطالعاتی اکتشاف عناصر خاکی کمیاب در استان فارس

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور از اتمام پروژه مطالعات اکتشاف عناصر خاکی کمیاب (REE) در استان فارس خبر داد. به گزارش سردبیر پرس و به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، دکتر طهمورث یوسفی، با اشاره به اتمام عملیات صحرایی و مطالعات آزمایشگاهی پروژه اکتشاف عناصر خاکی کمیاب (REE) در استان فارس، […]

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور از اتمام پروژه مطالعات اکتشاف عناصر خاکی کمیاب (REE) در استان فارس خبر داد.

به گزارش سردبیر پرس و به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، دکتر طهمورث یوسفی، با اشاره به اتمام عملیات صحرایی و مطالعات آزمایشگاهی پروژه اکتشاف عناصر خاکی کمیاب (REE) در استان فارس، گفت: مطالعات اکتشافی نوین و همچنین پیجویی مواد معدنی و عناصر استراتژیک در سال‌های اخیر در دستور کار اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور قرار داشته و این پروژه از جمله مطالعاتی است که در مساحتی بالغ بر ۱۷هزار کیلومتر مربع و در محدوده چهار شهرستان “رستم”، “نورآباد ممسنی”، “کازرون” و “فراشبند” استان فارس صورت پذیرفته است.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مساحت استان فارس به لحاظ جغرافیایی در محدوده زون ساختاری رسوبی زاگرس واقع شده، خاطرنشان کرد: تمرکز و توجه به اکتشاف ذخایر غیر فلزی در این استان حائز اهمیت است.
مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور(شیراز) با تاکید بر مطالعات زیرساختی نوین اکتشافی که آینده اکتشافات معدنی دنیا را رقم خواهد زد، از اهتمام این اداره‌کل بر ادامه مطالعات اکتشافی با محوریت عناصر استراتژیک خبر داد.
یوسفی افزود: عملیات صحرایی و مطالعات آزمایشگاهی پروژه اکتشاف عناصر خاکی کمیاب (REE) در مرحله اول و در فاز اکتشاف عمومی در نواحی غربی و شمال‌غربی استان فارس به اتمام رسیده و نتایج اولیه حاکی از امیدبخش بودن محدوده‌هایی از مناطق مورد مطالعه در این استان است.
مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب با تاکید بر این‌که تحقق رشد ۱۲ درصدی در بخش معدن مستلزم انجام مطالعات تخصصی هر چه بیشتر در کشور است، یادآور شد: سایر مطالعات اکتشافی از جمله مطالعات در پهنه‌های اکتشافی استان فارس نیز جاری بوده و در صورت رفع مشکلات و تنگناهای موجود تحول اکتشافی در استان فارس دور از انتظار نیست.
انتهای پیام

منبع : ایسنا