نجات جان ۲ صیاد در آبهای جزیره فارور پس از تلاشی ۵ ساعته

به گزارش سردبیر پرس، اسماعیل مکی زاده در تشریح عملیات جستجو و نجات دریایی شب گذشته ۱۰ مرداد ماه اظهار داشت: در ساعت ۲۲:۱۵ شب طی تماس مردمی با مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس (MRCC )خبری مفقودی یک فروند قایق صیادی با ۲ سرنشین اعلام شد. وی ادامه داد: بلافاصله ناجی ۱۹ از جزیره […]

به گزارش سردبیر پرس، اسماعیل مکی زاده در تشریح عملیات جستجو و نجات دریایی شب گذشته ۱۰ مرداد ماه اظهار داشت: در ساعت ۲۲:۱۵ شب طی تماس مردمی با مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس (MRCC )خبری مفقودی یک فروند قایق صیادی با ۲ سرنشین اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله ناجی ۱۹ از جزیره کیش به همراه سه فروند قایق همیار ناجی و طی هماهنگی صورت گرفته؛ نیروی دریایی سپاه منطقه فارور و دریابانی نیز به محل اعزام و عملیات مشترکی در منطقه آغاز شد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از حدود پنج ساعت پایش منطقه حوالی ساعت سه بامداد قایق صیادی در هشت مایلی شمال غرب جزیره فارور توسط قایق همیار ناجی پیدا شده نفرات در صحت و سلامت کامل به آغوش خانواده باز گشتند.

به گفته مکی زاده این قایق صیادی به دلیل نقص فنی در موتور حوالی ۱۰ مایلی غرب جزیره فارور در شرایط نامساعد جوی قرارگرفته و دچار اضطرار شده بود که با اطلاع رسانی به موقع جامعه محلی و در یک عملیات مشترک جستجو و نجات دریایی نجات یافتند.

شایان ذکر است؛ استان هرمزگان ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره را زیر پوشش دارد و از ۳۶ ایستگاه همیار ناجی و ۸ فروند شناور ناجی برای انجام عملیات‌های جستجو و نجات دریایی در این پهنه آبی بهره می‌برد.