نجات جان ۴ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات «کان صیفی» ایلام

علی اصغر علی اکبری در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: دیشب در پی تماس تلفنی مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان ایلام (EOC) مبنی بر گیر افتادن چهار نفر در ارتفاعات قله کان صیفی بلافاصله تیم واکش سریع جمعیت هلال احمر استان به محل حادثه اعزام شدند. وی […]

علی اصغر علی اکبری در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: دیشب در پی تماس تلفنی مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان ایلام (EOC) مبنی بر گیر افتادن چهار نفر در ارتفاعات قله کان صیفی بلافاصله تیم واکش سریع جمعیت هلال احمر استان به محل حادثه اعزام شدند.
وی بیان کرد: نجاتگران هلال احمر با وجود تاریکی هوا و صعب العبور بودن منطقه پس از طی مسیری سخت و دشوار توانستند به کوهنوردان گرفتار شده دسترسی یابند و در یک عملیات سخت و پیچیده با استفاده از تجهیزات نجات در کوهستان توانستند افراد گیر افتاده را که در شرایطی سخت در منطقه گرفتار شده بودند رها سازی و پس از اقدامات اولیه و بازیابی نسبی توان جسمی آنها به پایین کوه منتقل و تحویل خانواده آنان دهند.
وی افزود: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است و نیروهای جمعیت هلال احمر استان ایلام در حوادث مختلف آماده امدادرسانی به هموطنان هستند.

منبع : مهر