نجف آباد نخستین شهرستان مجهز به آنژیوگرافی در استان اصفهان است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، شاهین شیرانی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح بخش آنژیو گرافی بیمارستان شهید محمد منتظری اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین علت مرگ و میر در دنیا، کشور و استان اصفهان است که اصل اول پیشگیری از ابتلاء به این بیماری است. وی نقش زنان به عنوان ستون خانواده‌ها […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، شاهین شیرانی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح بخش آنژیو گرافی بیمارستان شهید محمد منتظری اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین علت مرگ و میر در دنیا، کشور و استان اصفهان است که اصل اول پیشگیری از ابتلاء به این بیماری است.
وی نقش زنان به عنوان ستون خانواده‌ها در کاهش و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مؤثر خواند و افزود: تغذیه صحیح و کاهش نمک و روغن از سفره‌های غذایی آمار سکته‌های قلبی و گرفتگی رگ را کاهش می‌دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اهمیت تیم ۲۴۷ بخش قلب گفت: منظور از تیم ۲۴۷ یعنی تیمی که ۲۴ ساعته در هفت روز از هفته باید به حالت آماده باش کامل باشد و در واقع همچون تیم واکنش سریع عمل کند و تیمی است که باید درب ورودی آنها منفک از درب‌های دیگر و آسانسور جدا برای رفت و آمد آنها باشد.
وی با اعلام اینکه وی با اشاره به اینکه دقیقه‌ها در عمل آنژیو گرافی اهمیت دارد و به هنگام بسته شدن رگ قلب تنها ۱۲۰ دقیقه زمان فرصت است، گفت: تجهیز بیمارستان شهید محمد منتظری نجف آباد به آنژیوگرافی در واقع زیر بار یک مسئولیت بزرگ رفتن است.
شیرانی از اعتماد و همدلی ایجاد شده بین خیران و حوزه بهداشت و درمان استان ابراز خرسندی کرد و افزود: با همراهی خیران توانستیم در ارتقای کیفیت خدمات بهداشت و درمان گام‌های بزرگی برداریم.
وی با اعلام موافقت در حوزه تأمین تجهیزات غربالگری و راه اندازی این بخش گفت: اینکه در کدام یک از شهرستان این بخش راه اندازی شود، نیاز به تصمیم گیری است.

منبع : خبرگزاری مهر