نزدیک به ۱۳۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان بهزیستی شده است

سعید فریور در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه امسال ۵۷۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان در دست احداث است، افزود: تاکنون از این تعداد نزدیک ۱۳۰ واحد تکمیل و بهره برداری رسیده است. وی ادامه داد: ٧٠ درصد اعتبار هزینه شده این مساکن توسط بهزیستی پرداخت و مابقی هزینه‌ها به اضافه اجرای عملیات […]

سعید فریور در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه امسال ۵۷۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان در دست احداث است، افزود: تاکنون از این تعداد نزدیک ۱۳۰ واحد تکمیل و بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: ٧٠ درصد اعتبار هزینه شده این مساکن توسط بهزیستی پرداخت و مابقی هزینه‌ها به اضافه اجرای عملیات احداث واحدها توسط مؤسسه امین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) انجام می‌شود.

فریور با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت معلولان در استان افزود: در این هفته، ۳۲ مسکن ویژه خانواده‌های ۲ معلول و بیشتر در آذربایجان غربی افتتاح شده و کلید آن به سرپرستان خانواده‌ها تحویل داده می‌شود.

وی دیدار و دلجویی از خانواده‌های معلولان، ارائه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی رایگان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای معلولان در بهزیستی ارومیه، بازدید از مراکز توانبخشی، برگزاری مسابقات پیاده روی و ویلچررانی از مهمترین برنامه بزرگداشت هفته معلولان در استان برشمرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از بهره برداری ۴ مرکز توانبخشی چند معلولیتی در استان همزمان با این هفته خبر داد و عنوان کرد: این مراکز با ظرفیت ۲۲۰ نفر در شهرستان‌های سلماس، پیرانشهر، پلدشت و چایپاره تکمیل و بهره برداری می‌رسد.

فریور با اشاره به اهدای اهدای ۱۴۵ ویلچر همزمان با هفته معلولان در استان اضافه کرد: ۱۴۵ ویلچر که توسط بنیاد برکت تهیه شده به معلولان شهرستان‌های مختلف اهدا خواهد شد تا زمینه کاهش مشکلات این افراد فراهم شود.

وی در خصوص اهدای ویلچر توسط ستاد فرمان اجرایی امام (ره) در استان نیز گفت: در فاز اول اجرای این طرح، ۱۵۰ ویلچر به آذربایجان غربی اختصاص داده شده و این ویلچرها به کودکان معلول زیر ۱۴ سال که از سوی اداره کل بهزیستی این استان معرفی شده بودند اهدا شده است.

منبع : مهر نیوز