نشست رئیس کمیته صلیب سرخ با روسای هلال احمر برگزار شد

به گزارش سردبیر پرس، جلسه مشترک رؤسای جمعیت‌های ملی هلال‌احمر با پیتر مائورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ با موضوعیت افغانستان برگزار شد. رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در این جلسه عنوان کرد: بزرگ‌ترین چالش امروز افغانستان، از بین رفتن زیرساخت‌ها به واسطه جنگ‌های ۴۰ سال اخیر است. فقر در افغانستان گسترش یافته […]

به گزارش سردبیر پرس، جلسه مشترک رؤسای جمعیت‌های ملی هلال‌احمر با پیتر مائورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ با موضوعیت افغانستان برگزار شد.
رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در این جلسه عنوان کرد: بزرگ‌ترین چالش امروز افغانستان، از بین رفتن زیرساخت‌ها به واسطه جنگ‌های ۴۰ سال اخیر است. فقر در افغانستان گسترش یافته و امروز مردم این کشور نیازمند کمک‌های بین المللی گسترده هستند. در همین راستا به‌زودی استمداد اضطراری برای کمک به افغانستان از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ منتشر خواهد شد.
مائورر در بازدید اضطراری از کشور افغانستان و شهرهای کابل، لشگرگاه و قندهار، با ملأ برادر از سران طالبان نیز دیدار کرده بود تا آخرین وضعیت افغانستان را بررسی کند که در جلسه مشترک با رؤسای جمعیت‌های ملی، علاوه بر بررسی آخرین تحولات و راه‌های امدادرسانی به کشور افغانستان، گزارشی از این سفر نیز ارائه شد.
کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر ایران نیز در این جلسه، گزارشی از عملکرد و برنامه هلال احمر ایران برای کمک به پناهندگان و آوارگان افغانستانی ارائه کرد.
لازم به ذکر است، رئیس جمعیت هلال احمر ایران با حضور میدانی در مرزهای کشور، مشکلات این عرصه را از نزدیک ارزیابی کرده بود.
هلال احمر ایران در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان به ارائه خدمات به پناهجویان اقدام کرده و در حوزه سلامت، بهداشت، تغذیه، اسکان اضطراری، حمایت‌های روانی و بازپیوند خانواده‌ها نیز اقدامات زیادی برای کمک به مردم افغانستان در دستور کار قرار داده است. خدمات اولیه به پناهجویان به صورت کامل ارائه شده و آنها مطابق برنامه ریزی انجام شده به کشور مبدا مراجعت داشتند. هلال احمر ایران به آن دسته از پناهجویان که به صورت غیرقانونی نیز وارد ایران شده بودند خدماتی ارائه داده و نیازهای درمانی آنها را برطرف کرد.