نفس گیری کرونا در اردبیل با فوت ۱۰ بیمار /۷۸ بیمار بدحال هستند

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس، با بیان اینکه از شیوع موج چهارم کرونا در استان اردبیل پنج هفته سپری شده است اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد کاهش نسبی بیماران مبتلا به کرونا در استان بوده ایم اما آمار فوت ناشی از کرونا […]

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس، با بیان اینکه از شیوع موج چهارم کرونا در استان اردبیل پنج هفته سپری شده است اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد کاهش نسبی بیماران مبتلا به کرونا در استان بوده ایم اما آمار فوت ناشی از کرونا همچنان با شدت بیشتری ادامه دارد.

وی خواستار تعطیلی همه دورهمی‌ها مانند مراسم افطاری جمعی ماه مبارک رمضان شد و گفت: برای مهار این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است و هر تجمع ضروری حتماً باید با زمان بسیار کم و رعایت فاصله ۲ تا سه متری برگزار شود.رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بر تغییر سبک زندگی و رعایت دقیق محدودیت‌ها کرونایی تاکید کرد و گفت: بهترین کار در این شرایط حاد و شکننده کرونایی در خانه ماندن و عمل به شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک است.

حبیب زاده از شهروندان خواست به محض مشاهده علائم اولیه ابتلای به کرونا از جمله سردرد و بدن درد شدید به سرعت به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت و درمان مراجعه کرده و نسبت به اقدامات تشخیصی و درمان اقدام کنند.

وی از آمادگی کامل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی جهت درمان بیماران کرونایی خبر داد و افزود: کمبودی در امکانات و یا دستگاه‌های اکسیژن بیمارستانی در استان نداریم و بخش‌های بیمارستان امام خمینی (ره)، یک بخش بیمارستان فاطمی و تمام ظرفیت بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

هرگونه عادی انگاری کرونا در اردبیل وضعیت شیوع بیماری را شدید تر خواهد کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان پرداخت و گفت: هم اکنون ۵۱۹ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته آمار بستری‌ها روزانه کرونا به ۷۷ نفر رسیده است.

وی افزود: ۱۰ بیمار کرونایی نیز در ۲۴ ساعته گذشته فوت شده اند و پیش بینی می‌شود آمار فوتی‌ها در استان اردبیل در طی هفته جاری افزایش قابل توجهی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به آمار بهبود یافتگان نسبی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: ۷۱ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی مساعد و نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند و نکته قابل توجه عدم حضور این افراد در اجتماعات و تداوم روند درمان در منازل این بیماران است که انتظار داریم این افراد رعایت نکات بهداشتی را به جد پیگیری کنند.

حبیب زاده آمار بیماران بدحال بستری در استان اردبیل را ۷۸ نفر عنوان کرد و گفت: هر روز به تعداد نفرات بیماران بدحال و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه افزوده می‌شود چرا که قدرت انتقال و شدت نفوذ ویروس در بدن انسان افزایش داشته است.

وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، گرمی و خلخال در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.