نفوذ دانش و فناوری برای تامین امنیت غذایی ضروری است

به گزارش سردبیر پرس از وزارت جهاد کشاورزی، «سیدجواد ساداتی‌نژاد» در دیدار با جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که با حضور مدیران سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع (سپند) و اتکاء برگزار شد، بر لزوم افزایش نفوذ دانش و فناوری‌های روز در بخش کشاورزی تاکید کرد. وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: کشاورزی دانش‌بنیان […]

به گزارش سردبیر پرس از وزارت جهاد کشاورزی، «سیدجواد ساداتی‌نژاد» در دیدار با جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که با حضور مدیران سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع (سپند) و اتکاء برگزار شد، بر لزوم افزایش نفوذ دانش و فناوری‌های روز در بخش کشاورزی تاکید کرد.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: کشاورزی دانش‌بنیان در طول زنجیره تأمین (مزرعه تا سفره) راهکار افزایش بهره‌وری، خلق ثروت، اشتغال‌زایی، ارتقای درآمد بهره‌برداران و رشد اقتصادی کشور است.
وی با اشاره به استفاده از توانمندی مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور پایه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش کشاورزی، گفت: وزارت دفاع دارای ظرفیت‌های مناسبی در زمینه تولید واکسن، بذر، نهال، نهاده‌های دامی، محصولات پروتئینی و شیلات است و امیدواریم همکاری دوجانبه این وزارتخانه‌ها در آینده، منشأ تحول بنیادین بخش کشاورزی باشد.
ساداتی نژاد تصریح‌کرد: در وزارت جهاد کشاورزی عرصه مناسبی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، نخبگان، دانشگاهیان، نهادها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی ایجاد شده است که با مدیریتی جهادی شاهد تحولات شگرفی خواهیم بود.