نقدینگی کشاورزان پایین است

ابراهیم پیرهادی در گفتگو با بازار اظهار کرد: شرکت ما در شهرستان بروجرد است و در تولید انواع ادوات کشاورزی به شکل تخصصی در حوزه خاک ورزی فعالیت دارد. مدیر عامل شرکت ماشین کشت پارس با بیان اینکه وضعیت بازار خوب و استقبال از نمایشگاه هم چشمگیر است، ادامه داد: آنچه که بازار را تحت […]

ابراهیم پیرهادی در گفتگو با بازار اظهار کرد: شرکت ما در شهرستان بروجرد است و در تولید انواع ادوات کشاورزی به شکل تخصصی در حوزه خاک ورزی فعالیت دارد.
مدیر عامل شرکت ماشین کشت پارس با بیان اینکه وضعیت بازار خوب و استقبال از نمایشگاه هم چشمگیر است، ادامه داد: آنچه که بازار را تحت تأثیر قرار می دهد، پایین بودن نقدینگی کشاورزان است که سبب شده قدرت خرید آنها پایین بیاید.
وی با اشاره به اینکه خشکسالی از دیگر عواملی است که سطح زیر کشت را در چند سال اخیر پایین آورده، خاطر نشان کرد: حضور کارخانه های رقیب از عواملی است که باعث می شود شرکت های تولیدی، کیفیت محصولات خود را افزایش دهند.
پیرهادی با تأکید بر اینکه در بخشی از تولیدات ما با شرکت های خارجی در کشورهای ایتالیا، ترکیه و سایر کشورها رقابت می کنیم، افزود: همین رقابت های داخلی و خارجی از عواملی است که نه تنها در تولید عقب نیستیم بلکه در بسیاری موارد هم تراز شرکت های خارجی هستیم.
وی ممانعت از خروج ارز و در دسترس بودن ارائه خدمات را از مهمترین دستاوردهای شرکت های داخلی در بخش کشاورزی عنوان کرد و توضیح داد: حمایت از تولید کننده و صنعتگر در کشورهای خارجی به خصوص ترکیه از مهمترین عوامل رشد آنها در این حوزه است.
این فعال عرصه تولید با اشاره به اینکه آنها از شعار پرهیز می کنند و در عمل حمایت همه جانبه را از تولیدکننده دارند، گفت: عدم ثبات قیمت ها و عدم اعطای تسهیلات به کشاورزان دو خلاء موجود در کشورمان است که آسیب جدی به این حوزه وارد کرده است.
مدیر عامل شرکت ماشین کشت پارس با تأکید بر اینکه این شرکت به شکل مستقیم برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد کرده، اضافه کرد: با احتساب نمایندگی های شرکت که در همه استان ها فعال هستند، این آمار چند برابر افزایش می یابد.
وی در ادامه به خدمات پس از فروش شرکت به مشتریان اشاره کرد وگفت: ارائه خدمات پس از فروش سبب بالا رفتن اعتماد مشتری می شود که به این اصل پایبند هستیم.
پیرهادی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر در پیک افزایش قیمت ها هستیم و کشاورزان قدرت خرید ادوات جدید ندارند، افزود: همین عامل سبب شده است که کشاورزان در کشت سنتی و غرق آبی متوقف شود که آسیب های جدی به محیط زیست دارد.