نقشه حریم تپه باستانی حسین‌آباد ماهدشت ابلاغ شد

به گزارش سردبیر پرس، شهباز محمودی اظهار کرد: نقشه پیشنهادی تعیین عرصه و حریم تپه حسین‌آباد در گمانه‌زنی‌های باستان‌شناسی که چند سال پیش انجام شد، به وزارتخانه متبوع ارسال شده بود ولی به دلایلی از جمله ثبت محوطه بنام استان تهران ابلاغ نشده بود. سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز با اشاره به اینکه مشکلاتی در […]

به گزارش سردبیر پرس، شهباز محمودی اظهار کرد: نقشه پیشنهادی تعیین عرصه و حریم تپه حسین‌آباد در گمانه‌زنی‌های باستان‌شناسی که چند سال پیش انجام شد، به وزارتخانه متبوع ارسال شده بود ولی به دلایلی از جمله ثبت محوطه بنام استان تهران ابلاغ نشده بود.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز با اشاره به اینکه مشکلاتی در فرایند ابلاغ محوطه پیش آمده بود، افزود: سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده و اصلاح و ارسال نقشه‌ها به وزارتخانه، ابلاغ حریم این محوطه باستانی در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه بعد از تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر تأیید و ابلاغ شد.
وی ادامه داد: سال گذشته تعیین حریم تپه‌های حسین آباد، آق‌تپه و امامزاده قاسم در برنامه تعیین حریم این معاونت قرار گرفت. به زودی دو محوطه باستانی دیگر نیز از سوی وزارتخانه تأیید و ابلاغ خواهد شد.

منبع : خبرگزاری مهر