نقش لجستیکی ایران انکارناپذیر است

به گزارش سردبیر پرس به نقل از پایگاه خبری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، «عبدالصمد موئمنف» در سفر به بندر چابهار همراه با هیأت اقتصادی و تجاری آن کشور اظهار داشت: اراده سیاسی دو کشور بر همکاری و تحول اقتصادی استوار است به طوری که ازبکستان و ایران در شرایط پساکرونایی نیازمند […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از پایگاه خبری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، «عبدالصمد موئمنف» در سفر به بندر چابهار همراه با هیأت اقتصادی و تجاری آن کشور اظهار داشت: اراده سیاسی دو کشور بر همکاری و تحول اقتصادی استوار است به طوری که ازبکستان و ایران در شرایط پساکرونایی نیازمند تعاملات بیشتر هستند و این در پهنای رقابت اقتصادی شدید در جهان است.

وی افزود: در بازدید از امکانات و ظرفیت‌های بندر چابهار، تمایل بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در این بندر از طرف ما ایجاد شده است چراکه کشورهای هند، ایران و ازبکستان پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک زیادی دارند و تجارت بین سه کشور از گذشته در جریان بوده است.

معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری ازبکستان و هند در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است تصریح کرد: بندر چابهار می‌تواند نقش مؤثری در تسهیل حمل و نقل و لجستیک بین کشورهای منطقه داشته باشد.

راه‌اندازی خط ریلی چابهار توسعه منطقه و فرامنطقه‌ای را به دنبال دارد

بهروز آقایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به طرح راه آهن چابهار گفت: برای هر نوع سرمایه‌گذاری از سوی کشورهای مختلف آمادگی وجود دارد و با راه‌اندازی خط ریلی در چابهار شاهد توسعه منطقه و فرامنطقه‌ای خواهیم بود.

وی با اشاره به ترافیک و رقابت سرمایه‌گذاری در آینده بیان کرد: اگر ازبکستان قصد سرمایه گذاری دارد باید زودتر این کار را انجام دهد و این آمادگی وجود دارد تا کالاها از کشور ازبکستان به بندر چابهار وارد شود.

معاونان وزرای حمل و نقل و بازرگانی و سرمایه گذاری و سفیر ازبکستان در ایران عصر گذشته طی سفری در قالب هیأت تجاری و اقتصادی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بندر چابهار بازدید کردند.