نمایشگاه عکس های قدیمی سنندج برپا شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، از امروز تا دهم اردیبهشت در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف «حامد شریعتی» در معرض نمایش عموم قرار داده شده است. در این نمایشگاه ۵۱ عکس قدیمی شهر سنندج از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۵۷ هجری شمسی گردآوری و […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، از امروز تا دهم اردیبهشت در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف «حامد شریعتی» در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

در این نمایشگاه ۵۱ عکس قدیمی شهر سنندج از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۵۷ هجری شمسی گردآوری و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

حامد شریعتی نویسنده کتاب آئینه سنندج در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: این کتاب دارای ۲۷۵ صفحه بوده و در هشت فصل مختلف شامل نقشه‌های قدیمی سنندج، علما و مشاهیر این شهر، کارمندان، خوانین سنندج، بازاریان و کسبه، هنرمندان، ورزشکاران و سکه‌های قدیمی نگاشته شده است.

وی افزود: مطالب و تصاویر این کتاب در طول پنج سال و در بررسی میدانی و دیدار چهره به چهره با خانواده‌های قدیمی و تاریخی سنندج که تصاویری قدیمی در آلبوم‌های خانوادگی خود داشتند، جمع آوری شده است.

شریعتی خاطرنشان کرد: عکس‌ها و مسائل این اثر با توجه به زمان و مکان آنها و شخصیت‌های افراد در این هشت فصل منتشر شده و قدیمی ترین تصویر این مجموعه در بخش شخصیت‌ها مربوط به «امان الله خان» و «سنجرخان» در سال ۱۲۸۲ هجری شمسی است.

این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برای بازدید مخاطبان دایر است.

گفتنی است ۶ اردیبهشت ماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی به عنوان «روز سنه» نامگذاری شده و از ششم اردیبهشت ماه به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج در قالب «هفته سنه» برگزار می‌شود.

منبع : مهر نیوز