نماینده پارلمان عراق: آمریکا به دنبال حفظ اردوگاه الهول است

به گزارش سردبیر پرس به نقل از المعلومه، «محمد کریم» نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که آمریکا به دنبال حفظ اردوگاه الهول سوریه که بزرگترین تهدید برای اوضاع امنیتی عراق به حساب می آید، است. وی گفت: فعالیت عناصر تروریستی داعش در مناطق معین، به خاطر حامیانی است که در این مناطق دارند. افزون بر […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از المعلومه، «محمد کریم» نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که آمریکا به دنبال حفظ اردوگاه الهول سوریه که بزرگترین تهدید برای اوضاع امنیتی عراق به حساب می آید، است.
وی گفت: فعالیت عناصر تروریستی داعش در مناطق معین، به خاطر حامیانی است که در این مناطق دارند. افزون بر آن، طبیعت جغرافیایی این مناطق که باعث می‌شود، بتوانند پنهان شوند. البته مداخله خارجی نیز برای حمایت از حضور داعش در این مناطق وجود دارد.
محمد کریم تصریح کرد: ضعف هایی در زمینه امنیتی و اطلاعاتی وجود دارد که باعث شده است اوضاع مناطق غربی و شمالی عراق وخیم شود، ضعف امکانات همچنین باعث شده است که داعش در داخل خاک عراق نابود نشود.
پیش از این قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق از وجود توافقی بین المللی برای برچیدن اردوگاه الهول خبر داده و تأکید کرده بود که عراق برای انتقال شهروندان خود از این اردوگاه نیاز به حمایت بین المللی دارد.
اردوگاه الهول در ۴۵ کیلومتری شرق حسکه سوریه از بزرگ‌ترین اردوگاه‌های سوریه است که در آن ۵۶ هزار تن با تابعیت ۵۴ کشور سکونت دارند. ساکنان این اردوگاه اکثراً زنان و فرزندان تروریست های داعش هستند.

منبع : مهر نیوز