نمایندگان مجلس از طرح های توسعه ورزش همگانی استقبال می‌کنند

مجتبی کرمی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس به کم تحرکی و کاهش فعالیت های بدنی مردم در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا شدت کم تحرکی افراد جامعه در کشور بسیار افزایش یافته و عواقب بسیار خطرناکی بر روی سیستم فیزیولوژیکی و روانی فرد خواهد گذاشت […]

مجتبی کرمی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس به کم تحرکی و کاهش فعالیت های بدنی مردم در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا شدت کم تحرکی افراد جامعه در کشور بسیار افزایش یافته و عواقب بسیار خطرناکی بر روی سیستم فیزیولوژیکی و روانی فرد خواهد گذاشت که چندین سال دیگر نمایان می شود و بی شک نیاز جامعه به قوانین حمایتی در ارتباط با توسعه ورزش همگانی بدلیل عواقب آن در طولانی مدت بسیار ضروی می‌باشد.
کرمی افزود : امروز کشورهایی که در حوزه ورزش قهرمانی، مسابقات جهانی و المپیک‌ موفقند کشورهایی هستند که در ورزش همگانی برنامه‌های گسترده‌ و منظم را اجرا می کنند. جدا از این مقوله ورزش همگانی یکی از ابزارهای مهم در افزایش سواد حرکتی و ورزشی محسوب می‌شود و موجب ارتقاء سطح سلامت جسمی و روانی اعضاء خانواده می شود.
دبیر کمیته ورزش همگانی فراکسیون ورزش مجلس افزود : با توجه به اینکه در قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان بیان شده است که هر نوع ورزش و فعالیت بدنی که نشاط و سلامت عمومی مردم را تامین می‌کند ورزش همگانی می‌باشد بر این باور هستیم که ورزش همگانی می‌تواند «سلامت» مردم را بهبود بخشد.
وی ادامه داد: یعنی باید متناسب با ضرورت نیاز جامعه کنونی و سبک زندگی آپارتمانی که باعث افزایش کم تحرکی گردیده است قانون وضع گردد که همین امر باعث می‌شود جهت توسعه ورزش همگانی و رویدادهای جذاب برای تمامی اقشار کشور بودجه مالی و امکانات لجستیکی در اختیار دستگاه های متولی ورزش همگانی کشور قرار گیرد.
مجتبی کرمی افزود : اجرای طرح‌های ملی در سطح کشور با کمک گرفتن از شهرداری‌ها مثل راه اندازی فضاهای تفریحی، ایجاد و تغییر پیاده‌روها متناسب کلیه گروه های سنی و اقشار جامعه، ایجاد پیست دوچرخه سواری و ایجاد فضاهای ورزشی برای بانوان در این حوزه امکان پذیر است. در همین حوزه می‌توان قوانین حمایتی در حوزه عمل و اختیار شهرداری ها وضع شود که بتوانند با اختیار عمل بیشتری در توسعه زیر ساخت ها و برگزاری رویدادها ورزشی متناسب با ورزش همگانی فعالیت کنند.
وی افزود : طبق ماده ۱۳۱ آیین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان برای ارائه هر طرح به هیئت رئیسه مجلس، حداقل باید امضای ۱۵ نفر از وکلای ملت پای یک طرح را کسب کند که با این اراده و آمادگی که در نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بخصوص فراکسیون ورزش مجلس وجود دارد بر این باور هستیم که نمایندگان محترم از طرحهایی که در ارتباط با توسعه ورزش همگانی و سلامت محوراند استقبال ویژه ای می‌کنند.
کرمی در پایان گفت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نگاه بسیار ویژه ای به ورزش همگانی و سلامت مردم دارند که جا دارد از تمامی نمایندگان محترم بخصوص فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر محمد مهدی فروردین که انصافا بصورت جهادی در حال فعالیت و کمک به جامعه ورزش کشور هستند تقدیر و تشکر کرد.