نهادهای آموزشی حس مسئولیت اجتماعی را در دانش‌آموزان تقویت کنند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری پیش از ظهر شنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش‌آموزی رسانش خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی نقش مؤثری در پیشبرد اهداف این قشر حساس و خلاق دارد و تاکنون نیز در این زمینه فعالیت‌های […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری پیش از ظهر شنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش‌آموزی رسانش خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی نقش مؤثری در پیشبرد اهداف این قشر حساس و خلاق دارد و تاکنون نیز در این زمینه فعالیت‌های زیادی انجام داده است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان به دلیل کادرسازی و کارکرد مثبت، خوش درخشیده و خروجی خوبی در زمینه مذهبی کردن دانش آموزان داشته است.

وی افزود: مشارکت سیاسی یکی از ارکان توسعه سیاسی و اجتماعی است و پرداختن به این موضوع می‌تواند روشنگر یکی از جنبه‌های توسعه‌یافتگی باشد که جوانان و دانش آموزان به‌عنوان ابزار اصلی این راه را هموار می‌کنند.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: عمر اداری مسئولان کوتاه است؛ ازاین‌رو باید در این زمینه کادرسازی شود تا بتوانیم در آینده از ظرفیت‌های جوانان در حوزه‌های مدیریتی استفاده کنیم.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه فکر و اندیشه جوانان آینده کشور را رقم می‌زند، گفت: در این راستا باید بدانیم جوانان ما چگونه فکر و عمل می‌کنند؛ چراکه آینده کشور به طرز تفکر آن‌ها وابسته است.

وی آموزش‌وپرورش را تأثیرگذارترین نهاد بر جوانان و دانش آموزان دانست و بیان کرد: آموزش‌وپرورش روزانه ۴ ساعت به‌صورت مستقیم و چهار ساعت به‌صورت غیرمستقیم بر دانش آموزان تأثیر می‌گذارد و در این زمینه معلمان دغدغه مند بیشترین تأثیرگذاری را خواهند داشت.

نوری اضافه کرد: آموزش‌وپرورش با مجموعه‌های تابعه می‌تواند کادرسازی مناسبی را برای آینده نظام جمهوری اسلامی انجام دهد و در این بین بسیج و انجمن اسلامی دانش‌آموزی بیشترین تأثیرگذاری را دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت کادرسازی و تربیت نیرو برای نظام اسلامی، گفت: آموزش‌وپرورش ظرفیت‌های ویژه‌ای برای هدایت نسل آینده دارد و باید از این موقعیت و ظرفیت در راستای کادرسازی برای آینده نظام اسلامی استفاده کند.

وی در انتها تاکید کرد: نهادهای آموزشی جامعه باید فعال‌تر از گذشته در جهت تربیت دانش آموزان گام بردارند و حس مسئولیت سیاسی و اجتماعی را در دانش آموزان تقویت کند.

منبع : خبرگزاری مهر