نهادهای استان هرمزگان فضاهای مازاد فیزیکی را به پارک علم و فناوری اختصاص دهند

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، گفت: با توجه به رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان در هرمزگان، دچار کمبود و نیازمند فضای فیزیکی کارگاهی هستیم و ادارات و سازمان‌ها فضای فیزیکی مازاد کارگاهی خود در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند.

علی فتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس با بیان اینکه کمبود فضای فیزیکی کارگاهی برای شرکت‌های دانش بنیان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها است، اظهار کرد: با توجه به رشد شرکت‌های دانش بنیان در استان، نیازمند فضای فیزیکی کارگاهی و سوله‌ای هستیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

وی در ادامه افزود: ادارات و سازمان‌های که دارای فضای مازاد فیزیکی کارگاهی و سوله‌ای هستند در راستای حمایت از کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان این فضاهای مترکه و بدون استفاده را واگذار کنند تا شاهد رشد، شکوفایی و اشتغالزایی جوانان و پیشرفت هر چه بیشتر واحدهای فناور در ابعاد مختلف باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، بیان کرد: اگر سازمان‌ها و نهادهایی مانند غله، صنعت ومعدن، تعاون روستایی، شیلات، حوزه علمیه خواهران، جهاد کشاورزی و… از ظرفیت فضای فیزیکی مازاد کارگاهی و سوله‌ای مترکه و بدون استفاده برخوردار هستند، این اماکن را جهت استفاده در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهند.

فتی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت و بستر بسیار خوبی برای جذب اشتغال جوانان را دارند، ابراز کرد: متأسفانه به دلیل عدم فضای فیزیکی کارگاهی، شرکت‌های دانش بنیان با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: اگر سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه ها در راستای حمایت از کارآفرینی مازاد فضای فیزیکی کارگاهی خود را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهند گامی موثر در جهت رشد و‌ پویایی واحدهای فناور و اشتغالزای در استان رخ می‌دهد.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، خاطر نشان کرد: خوشبختانه از زمان احداث ساختمان جدید پارک در بحث فراهم کردن فضای اداری برای شرکت‌های دانش بنیان مشکلی نداریم و از فضاهای خوبی برخودار هستیم.