نهضت ملی مسکن در کرمانشاه سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: براساس توجه دولت سیزدهم برای ساخت مسکن برای افراد فاقد مسکن این مهم در وزارت راه و شهرسازی و استان‌ها مورد توجه قرار گرفت. وی با بیان اینکه در ثبت‌نام اولیه استان ۲۰۰ هزار نفر در استان کرمانشاه ثبت‌نام کردند، افزود: سهمیه استان کرمانشاه ۱۱۹ […]

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: براساس توجه دولت سیزدهم برای ساخت مسکن برای افراد فاقد مسکن این مهم در وزارت راه و شهرسازی و استان‌ها مورد توجه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در ثبت‌نام اولیه استان ۲۰۰ هزار نفر در استان کرمانشاه ثبت‌نام کردند، افزود: سهمیه استان کرمانشاه ۱۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر بود که باید در چهار سال ساخته شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: طرح جهش ملی مسکن از آبان ماه ۱۴۰۰ به استان‌ها ابلاغ و در استان کرمانشاه از بهمن ماه وارد فاز عملیاتی شد.
آهکی بیان کرد: عملیات اجرایی ۳۳ هزار واحد از سال گذشته تاکنون در استان کرمانشاه آغاز شده و ۴۰۰ میلیون تومان در شهر کرمانشاه و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.
وی عنوان کرد: برآورد هزینه سالانه اقدام ملی مسکن ۱۲ هزار میلیارد تومان است که چنانچه در استان کرمانشاه هزینه شود در اقتصادی و اشتغالزایی استان مؤثر خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمانشاه ۱۷۰ هزار نفر اشتغالزایی به دنبال دارد، گفت: استادکارانی توسط فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند و برای این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع : مهر نیوز