نوسان سکه حداقلی شد/ برخی قطعات سکه ارزان شد

در هفته‌ای که گذشت، نوسان قیمت‌ها در بازار سکه به حداقل رسید؛ اما با افزایش قیمت طلای جهانی طلا و نوسان نرخ ارز، بهای طلا نیز افزایشی شد اما قیمت سکه تمام طرح جدید تغییری نداشت و قیمت برخی قطعات سکه کاهشی رقم خورد. طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران به سردبیر پرس،  قیمت […]

در هفته‌ای که گذشت، نوسان قیمت‌ها در بازار سکه به حداقل رسید؛ اما با افزایش قیمت طلای جهانی طلا و نوسان نرخ ارز، بهای طلا نیز افزایشی شد اما قیمت سکه تمام طرح جدید تغییری نداشت و قیمت برخی قطعات سکه کاهشی رقم خورد.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران به سردبیر پرس،  قیمت طلا و سکه تمام طرح قدیم در بازار داخل طی یک هفته اخیر، همزمان با رشد بهای جهانی طلا معادل ۴٧ دلار و نوسانات بازار ارز با رشد جزیی همراه شد.
هر اونس طلا در این هفته ۴۷ دلار افزایش داشت. در همین مدت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۷ هزار تومان رشد داشت، هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز ۷۵ هزار تومان تقویت شد؛  اما نوسان قیمت‌ها در بازار سکه به حداقل رسید.  
با توجه به آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) آخرین قیمت سکه و طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته بدین صورت بوده که هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته، به ۱۴ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام طرح جدید در آخرین معاملات تغییر قیمتی نسبت به ابتدای هفته نداشت  و ۱۵ میلیون و ١٠٠ هزار تومان بفروش رسید.  
در هفته‌ای که گذشت نیم سکه اما ۵٠ هزار تومان تومان کاهش را تجربه کرد و هشت میلیون و ٢۵٠ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز بدون تغییر قیمت نسبت به ابتدای هفته، پنج میلیون و ٢۵٠ هزار تومان تعیین قیمت شد. اما سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز ۵٠ هزار تومان ارزان شد و سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد.
علیرغم اینکه نوسانات در بازار سکه کاهشی بود اما در بازار  طلا باتوجه به نوسان‌ افزایشی بهای اونس جهانی طلا، قیمت طلا در بازارهای داخلی هم افزایشی بود. قیمت هر مثقال طلا شش میلیون تومان در پایان هفته قیمت‌گذاری شد که افزایش ٧۵ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز طی هفته‌ای که گذشت، بطور متوسط ١٧ هزار تومان رشد قیمت را تجربه کرد و در پایان هفته به یک میلیون و ٣٨۵ هزار تومان رسید.
حباب سکه نیز همکنون با تداوم روند نزولی خود، به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.
انتهای پیام

منبع : ایسنا