نوشت افزار ایرانی با آرم همکلاسی آسمانی در یزد تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسین میرشریف روز دوشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه طرح همکلاسی آسمانی از سال ۸۰ با دو ماموریت سرگذشت پژوهی از شهدای دانش آموز و برگزاری یادواره شهدای دانش آموز برگزار شد، اظهار داشت: ۳۶ هزار دانش آموز در طول دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند که هزار نفر […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسین میرشریف روز دوشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه طرح همکلاسی آسمانی از سال ۸۰ با دو ماموریت سرگذشت پژوهی از شهدای دانش آموز و برگزاری یادواره شهدای دانش آموز برگزار شد، اظهار داشت: ۳۶ هزار دانش آموز در طول دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند که هزار نفر از آنها شهدای استان یزد بوده اند.
وی با اشاره به مدل سرگذشت پژوهی شهدای دانش آموز در استان یزد عنوان کرد: این حرکت در قالب تیم های چهار نفره دانش آموزی انجام می شد که این تیم با مراجعه به خانواده شهدای دانش آموز، اقدام به جمع آوری خاطرات، وصایا و تصاویر می کردند.
میرشریف با بیان اینکه این طرح تا سال ۹۲ اجرا شد و تا آن زمان ۷ هزار پرونده، سرگذشت پژوهی شد، یادآور شد: این پرونده ها توسط ۲۸ هزار دانش آموز تکمیل شد.
مسئول دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی ادامه داد: این طرح از ایلام آغاز شد و اکنون دبیرخانه آن در استان یزد مستقر است.
وی بیان کرد: سرگذشت پژوهی‌ها اکنون به فضای مجازی انتقال داده شده و داوری هفتمین دوره سرگذشت پژوهی نیز از عید فطر آغاز می شود.
میرشریف ادامه داد: طرح لشکر فرشتگان نیز ویژه دانش آموزان دختر در حال برگزاری است که در این طرح سرگذشت پژوهی شهدای دانش آموز توسط دانش آموزان دختر و از مادران و همسران و خواهران شهدا انجام می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های پیش‌بینی شده اتحادیه انجمن های اسلامی استان یزد در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: رونمایی از سرود همکلاسی آسمانی، نامگذاری یکی از میادین یزد به نام شهدای دانش آموز، اجرای طرح آبروی مدرسه در سال تحصیلی آینده، تولید سررسید دانش آموزی با محوریت شهدای دانش آموز و … از جمله این برنامه هاست.
میرشریف همچنین از تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی با برند همکلاسی آسمانی خبر داد و گفت: این نوشت افزار با محوریت شهدای دانش آموز تولید می شود.
به گزارش مهر، در حال حاضر بالغ بر ۵ هزار دانش آموز مقطع متوسطه اول و دوم عضو اتحادیه انجمن های اسلامی استان یزد هستند.