نویسنده کرمانشاهی برگزیده سومین همایش تاریخ شفاهی دفاع مقدس شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، زهرا باقری نویسنده کرمانشاهی و خالق آثار «هو الحبیب» و «آینه‌های آسمانی» برای مقاله (اصول و ویژگی‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی در احیا و ترویج تاریخ شفاهی دفاع مقدس) در سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس حائز رتبه برتر شد. در بخشی از گواهی مقاله برتر وی آمده است: […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، زهرا باقری نویسنده کرمانشاهی و خالق آثار «هو الحبیب» و «آینه‌های آسمانی» برای مقاله (اصول و ویژگی‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی در احیا و ترویج تاریخ شفاهی دفاع مقدس) در سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس حائز رتبه برتر شد.
در بخشی از گواهی مقاله برتر وی آمده است: فرهیخته گرامی سرکار خانم زهرا باقری مقاله شما با موضوع (اصول و ویژگی‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی در احیا و ترویج تاریخ شفاهی دفاع مقدس) به عنوان مقاله برتر سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس انتخاب و در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه شده و در کتاب مجموعه مقالات همایش به چاپ خواهد رسید.
گفتنی است، همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در ۹ و ۱۰ بهمن ماه در محورهای «مبانی نظری و پیشه تاریخ شفاهی دفاع مقدس»، «تاریخ شفاهی ضرورت‌ها و فرصت‌ها»، «آسیب شناسی و موانع پیشروی تاریخ شفاهی»، «سیاست‌گذاری‌ها، راهبردهای تاریخ شفاهی دفاع مقدس»، «نقش تاریخ شفاهی دفاع مقدس در جبهه مقاومت» برگزار شد.
این همایش جهت برگزاری هرچه بهتر در پایگاه علوم استنادی جهان اسلام آی. اس. سی نمایه ایجاد کرد و برای مقالات آن یک ویژه‌نامه به نام تاریخ شفاهی دفاع مقدس در انجمن تاریخ شفاهی ایران اختصاص داد که تعداد ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسید و تعداد ۸۰ مقاله پذیرفته شد که در کمیته علمی هر مقاله برای ارزیابی به ۲ نفر از داوران واگذار شد و نهایتاً ۵۰ مقاله اجازه انتشار یافت.
برای برگزاری همایش، ۲ سطح در نظر گرفته شد و در سطح اول مقالات بر اساس امتیازات اخذ شده مرتب شدند و ۱۵ مقاله نیز در سه پنل تخصصی در روز اول به صورت مجازی برگزار شدند و پس از آن مقالات برتر شناخته و معرفی شدند و در روز دوم همایش نیز مراسم به صورت حضوری در تهران در سالن قلم کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و از برگزیدگان مقالات برتر تقدیر به عمل آمد.
این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس در تمامی استان‌های کشور با ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پخش شد و طی آن از پنج خانواده ایثارگر دفاع مقدس تقدیر شد.
علاوه بر این از تعداد ۱۰ عنوان کتاب تدوین شده در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس و ۱۰ عنوان کتاب ترجمه اسناد دفاع مقدس بایگانی انگلستان که برای اولین بار منتشر می‌شوند، رونمایی شده و از مترجمان آنها نیز تقدیر شد.

منبع : مهر نیوز