هر دولتی بیاید نمی تواند با برجام مخالفت کند

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه گفت: طرح چنین موضوعاتی از سوی آقای ظریف کمکی به منافع ملی نکرد و البته نسبت‌دادن خیانت به آقای ظریف را هم قبول ندارم.

به گزارش سردبیر پرس :گروه سیاست نامه‌نیوز: سخنان اخیر رهبر انقلاب نکات حایز اهمیتی داشت؛ از جمله آنکه ایشان به صراحت بیان کردند که وزارت امور خارجه در حوزه سیاست‌های کلان خارجی تصمیم‌گیرنده نیست. با دانستن این موضوع این پرسش به وجود می‌آید که آیا بازهم نیروهای سیاسی بر دوقطبی مذاکره-مقابله تأکید می‌کنند و آیا این طرح در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ کارکرد ویژه‌ای خواهد داشت؟

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امینت ملی مجلس دهم درباره جایگاه وزارت امور خارجه در تصمیمات کلان سیاست خارجی به «نامه‌نیوز» گفت: «تصمیم‌گیری درباره موضوعات کلان سیاست خارجی در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌شود و وزارت امور خارجه مسئول اجرای آن تصمیم‌هاست. به طور معمول وزارت امور خارجه در حوزه تاکتیکی تصمیم‌گیرنده است خاصه در زمینه ارتباط با آمریکا و موضوع هسته‌ای که مستقیما تصمیمات در شورای عالی امنیت ملی گرفته می‌شود. البته وزارت خارجه تحلیل و نظرش را ارائه می‌کند اما حرف نهایی با شورای عالی امنیت ملی است».