هزار و ۶۰۰ تن گندم در خراسان جنوبی خریداری شد

مجید اسداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس افزود: خرید گندم در خراسان جنوبی از اواخر اردیبهشت امسال شروع شد و همچنان این روند تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت. وی بیان کرد: ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم کشاورزان در استان دایر است که سعی می‌کنیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مراکز […]

مجید اسداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس افزود: خرید گندم در خراسان جنوبی از اواخر اردیبهشت امسال شروع شد و همچنان این روند تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم کشاورزان در استان دایر است که سعی می‌کنیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مراکز محصول کشاورزان را تحویل بگیریم.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: امسال نیز به محض خرید و ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی داده‌های کشاورزی از طریق بانک عامل، پرداخت بها گندم خریداری شده به حساب کشاورزان به سرعت انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: ضرورت دارد کشاورزان از ثبت اطلاعات خود مثل شماره حساب بانکی معتبر در سامانه پهنه‌بندی مطلع شوند تا در زمان تحویل گندم با مشکلی روبه‌رو نشوند.
اسداللهی گفت: اطلاعات کشاورزان در سایت پهنه‌بندی به دقت ثبت شده و چنانچه فردی اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نکرده باشد، امکان پرداخت بهای گندم خریداری شده به اسم او وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش میزان تولید حدود ۱۵ هزار تن گندم را خریداری کنیم.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: برای حمایت از کشاورزان، قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به پنج هزار تومان افزایش یافته است.
سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در خراسان جنوبی ۲۱ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح ۴۳ هزار تن گندم برداشت شود.