هشام عبدالله: صلح در یمن با فریبکاری به دست نمی آید

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری سبأ، هشام شرف عبدالله وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن یکشنبه شب در دیدار با حسن ایرلو سفیر ایران در صنعا، از موضع اصولی ایران در قبال بحران این کشور از همان ابتدای حملات ائتلاف سعودی قدردانی کرد. در این دیدار دو طرف روابط میان دو کشور […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری سبأ، هشام شرف عبدالله وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن یکشنبه شب در دیدار با حسن ایرلو سفیر ایران در صنعا، از موضع اصولی ایران در قبال بحران این کشور از همان ابتدای حملات ائتلاف سعودی قدردانی کرد.
در این دیدار دو طرف روابط میان دو کشور دوست و راه‌های تقویت و توسعه این روابط در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.
شرف همچنین گفت: بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد و تنها راهکار آن سیاسی مسالمت‌آمیز است تا راه برای حل سیاسی پایدار که برآورده کننده نیازهای مردم یمن است، فراهم کند.
وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن گفت که طرح ابتکاری محمد جواد ظریف که آوریل سال ۲۰۱۵ و برای پایان دادن به تجاوز به یمن و دستیابی به راه حل سیاسی مطرح کرده بود و نیز تصمیم اخیر پارلمان اروپا بسترهایی هستند که می‌توان پایه‌های صلح را بر آن بنیان گذاشت تا ضمن حفظ یمن، یمنی‌ها به تمام حقوق خود دست یابند.
شرف افزود: صلح در یمن با چانه زنی، فریبکاری، وعده و وعید محقق نخواهد شد، بلکه تنها راهکار آن تأمین خواسته‌های ملت یمن است که با حفظ حاکمیت کامل ارضی یمن و عدم دخالت در تصمیم‌گیری یمنی‌ها انجام خواهد شد.
وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه صنعا همچنان جایگزین‌های مناسب برای رویارویی با موضع خصمانه هر کشور یا طرفی را دارد، در عین حال آمادگی کامل خود را برای پاسخ مثبت به درخواست‌ها برای حل بحران یمن و برقراری صلح مبتنی بر حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی یمن اعلام کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا نیز بر ادامه حمایت تهران از راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز در یمن و پایان تجاوزگری و برداشته شدن محاصره کامل یمن تأکید کرد.