هشدار سطح نارنجی سیلاب در تعدادی از استان های کشور

به گزارش سردبیر پرس، صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی اعلام کرد برای تعدادی از استان‌های کشور هشدار سطح نارنجی سیلاب صادر شده است. وی افزود: در نیمه غربی کرمان، شمال و غرب هرمزگان، تمام استان فارس، غرب اصفهان، بخش‌هایی از بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری بارش […]

به گزارش سردبیر پرس، صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی اعلام کرد برای تعدادی از استان‌های کشور هشدار سطح نارنجی سیلاب صادر شده است.
وی افزود: در نیمه غربی کرمان، شمال و غرب هرمزگان، تمام استان فارس، غرب اصفهان، بخش‌هایی از بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری بارش سنگین پیش بینی می‌شود.
ضیائیان گفت: از روز شنبه از وسعت بارندگی کم می‌شود ولی خطر در نیمه شمالی استان فارس همچنان وجود خواهد داشت. همچنین در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و کهگیلویه و بویر احمد نیز تا شنبه بارش پیش بینی می‌شود.
رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی بیان کرد: شمال شرق خوزستان به دلیل اینکه فصل بارندگی نیست، واکنش‌های کم هم می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند و خطرناک باشد.
وی در جواب به این سوال که آیا این بارش‌ها همیشگی است یا بخاطر تغیرات اقلیمی است گفت: بخشی بخاطر تغییرات اقلیمی است ولی عمدتاً به دلیل سامانه مانسون یا بارش‌های موسمی است که استان‌های جنوب و جنوب شرق را دربرمی گیرد. اما این بار شدیدتر از قبل، گستردگی آن بیشتر و تعداد روزهای بیشتر دارد.
ضیائیان در پاسخ به این پرسش که آیا این سامانه از یکشنبه از کشور خارج می‌شود یا خیر گفت: از وسعت آن کم می‌شود ولی کرمان و فارس همچنان درگیر خواهند بود.
وی افزود: همه دستگاه‌ها در آماده باش کامل هستند. به طور مثال در استان سیستان و بلوچستان که بارش‌ها کمتر از ۴ ساعت بالای ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر بود. باید اشاره کرد بارش یکسال این استان حدود ۱۰۰ میلیمتر بوده است و این حجم از بارا ن در کمتر از ۴ ساعت خوشبختانه تاکنون خسارتی نداشته است.
منبع : مهر نیوز