همایش بین المللی «فتنه تکفیر و لزوم وحدت امت اسلام» برگزار می‌شود

به گزارش سردبیر پرس، حجت الاسلام سید زهیر مجاهد با بیان اینکه این همایش با حضور علما و شخصیت‌هایی از ایران و افغانستان با محوریت لزوم اتحاد مسلمانان در مقابله با فتنه تکفیر برگزار می‌شود، اظهار کرد: این همایش با احترام به مقدسات همه مذاهب اسلامی طرح ریزی شده است. دبیر همایش بین المللی فتنه […]

به گزارش سردبیر پرس، حجت الاسلام سید زهیر مجاهد با بیان اینکه این همایش با حضور علما و شخصیت‌هایی از ایران و افغانستان با محوریت لزوم اتحاد مسلمانان در مقابله با فتنه تکفیر برگزار می‌شود، اظهار کرد: این همایش با احترام به مقدسات همه مذاهب اسلامی طرح ریزی شده است.

دبیر همایش بین المللی فتنه تکفیر و لزوم وحدت امت اسلام افزود: نخستین هدف ما این است که ریشه‌های افکار تکفیری را بیشتر شناخته و با دلایل منطقی به آنها پاسخ دهیم تا جوانان، فریب رهبران جاه طلب گروههای تکفیری را نخورند و با اهداف مستکبران برای دامن زدن به تکفیر آگاه شوند.

وی با بیان اینکه دیگر هدف همایش این است که علمای اسلام با صدای واحد از گروه‌های تکفیری برائت جویند و دامن اسلام را از لوث تکفیری‌ها بشویند، گفت: باید اعلام کنیم آنان که اسلام را دین قساوت و خونریزی و ویرانی و خشونت معرفی می‌کنند از ما نیستند.

حجت‌الاسلام مجاهد افزود: اینها بهانه به دست اسلام ستیزان داده و سبب گسترش اسلام هراسی در جهان و دوری ملت‌های مسلمان از یکدیگر می‌شوند در حالی که اسلام دین رحمت و محبت است.

گفتنی است همایش بین المللی «فتنه تکفیر و لزوم وحدت امت اسلام» فردا دوشنبه ساعت ۱۷، به میزبانی کانون فرهنگی تبلیغی شهید فاتح و جمعی از مهاجران افغانستانی مقیم ایران برگزار می‌شود.
منبع : مهر نیوز