همسایگان، قربانی توطئه اسرائیل نشوند/دنبال ضربه به اقتصاد ماهستند

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس درباره تاکید مقام معظم رهبری بر وجود اقتدار و عقلانیت در نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای مسلح بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب، از نقاط قوت مختلفی برخوردار هستند. یکی از نقاط قوت این است که مبانی نیروهای مسلح ما […]

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس درباره تاکید مقام معظم رهبری بر وجود اقتدار و عقلانیت در نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای مسلح بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب، از نقاط قوت مختلفی برخوردار هستند. یکی از نقاط قوت این است که مبانی نیروهای مسلح ما مبتنی بر مجموعه ارزش‌های انقلاب است و با توجه به این ارزش‌ها در حقیقت ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی و بسیج کشورمان از لشکریان خدا هستند.
سالک گفت: همچنین نیروهای مسلح از حیث قدرت بازدارندگی به مجموعه علوم و فنون روز جهان متکی هستند، بنابراین با اقتدار عمل می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح کشور به نسبت سایر نیروهای منطقه در رده بالاتری قرار دارد، ادامه داد: گذشته از همه این‌ها، نیروهای مسلح برخوردار از ایمان به خدا هستند و تلاش می‌کنند با ایجاد امنیت و آسایش به مردم خود خدمت کنند اما اسرائیل غاصب تلاش می‌کند این آرامش و امنیت داخلی را به نحوی به هم بزند.
نماینده ادوار مجلس بیان کرد: امروز اسرائیل از منطقه غرب ما استفاده کرده است تا امنیت و آرامش حاکم بر کشور را برهم بزند. بی‌تردید اقتدار نیروهای مسلح ما می‌تواند این کانون ترتیب داده شده از ناحیه اسرائیل را خنثی کند و خود کشورهای همجوار ما مثل آذربایجان، ارمنستان و نخجوان این نکته را می‌دانند.
سالک تاکید کرد: اگر حکومت‌های موجود در کشورهای همسایه بخواهند بستر لازم برای اسرائیل را علیه ایران فراهم کنند، خودشان اولین کسانی هستند که قربانی این توطئه بین‌المللی خواهند شد.
وی تاکید کرد: البته نیروهای مسلح ما باید قاطعانه برخورد کنند و این کار را به وقت لزوم خواهند کرد. همانطور که وقتی در اقلیم کردستان عراق کانونی برای جریان داعش شکل گرفت بلافاصله برخورد کردند.
نماینده ادوار مجلس افزود: روزگاری نیست که اسرائیل یا سایر دست‌اندرکاران استکبار جهانی فکر کنند می‌توانند ضربه‌ای به جمهوری اسلامی بزنند. حضور پرتوان و پرقدرت نیروهای نظامی ما در مرزهای کشور و چشمان بیدار ملت هرگونه حرکت معاندان را با قدرت خنثی می‌کند و هشداری به کشورهای همسایه می‌دهند که ما برای آرامش و امنیت منطقه تلاش می‌کنیم؛ لذا اگر قرار باشد تجاوزی صورت بگیرد کشور پاسخ سریعی خواهد داد.
سالک با بیان اینکه شرایط فعلی کشور و مرزها اجازه هیچ‌گونه مسامحه‌ای را به ما نمی‌دهد، تصریح کرد: تلاش دشمن بر این است که گلوگاه صادرات کشور را ببندد، فکر می‌کنند از این طریق بتوانند به اقتصاد ما ضربه وارد کنند، ولی مطمئن باشند ارمنستان این روال را پی نخواهد گرفت و راه برای صادرات ایران مثل گذشته باز خواهد بود.
سالک با تاکید بر اینکه اگر این گلوگاه بسته شود ایران صادرات خود را از راه‌های دیگری انجام خواهد داد، بیان کرد: ایران مسیرهای دیگری برای عملیاتی کردن صادرات خود می‌شناسد. شرایط ما به گونه‌ای است که نیازمند انعقاد پیمان‌های امنیتی نیستیم. بحث این است که غده سرطانی منطقه برطرف شود.
وی ادامه داد: کشورهای منطقه باید متوجه این موضوع باشند و خودشان آن را حل کنند ولی اگر قرار باشد ما آن را حل کنیم قطعاً این کار را خواهیم کرد؛ هم اقتدارش را داریم و هم راه‌های آن را می‌شناسیم.
منبع : مهر نیوز