همه باید برای برون رفت از مشکلات لبنان تعامل جدی داشته باشند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از المنار، جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای نسبت به حادثه فاجعه بار در طرابلس عمیقاً ابراز تاسف کرد. حزب الله در این بیانیه با خانواده و بازماندگان قربانیان و اهالی طرابلس و شمال لبنان ابراز همدردی نموده و برای آنها طلب صبر نمود. در این بیانیه […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از المنار، جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای نسبت به حادثه فاجعه بار در طرابلس عمیقاً ابراز تاسف کرد.
حزب الله در این بیانیه با خانواده و بازماندگان قربانیان و اهالی طرابلس و شمال لبنان ابراز همدردی نموده و برای آنها طلب صبر نمود.
در این بیانیه آمده است: آنچه رخ داد جلوه ای فاجعه بار از جلوه های بحران اقتصادی و اجتماعی ریشه دار در کشور درپی سیاست های اشتباه و دهه ها اهمال و محرومیت است که در نهایت به اوضاع دشواری که مردم و کشور ما با آن مواجه هستند، منجر شده است.
این بیانیه می افزاید: آنچه در دریا رخ داد به مثابه فریاد هشدار به تمام مسئولان کشور و در تمام سطوح است و نیاز به فریاد بلند وجدان دولت و جامعه دارد تا با همبستگی اجتماعی و همدلی ملی گسترده برای برون رفت از مشکلات دشوار کشور تعامل جدی داشته باشند. مشکلاتی که موجب مهاجرت ده ها خانواده و در معرض خطر قرار گرفتن جان آنها به خاطر برخورداری از زندگی بهتر شده است.
حزب الله افزود: این فاجعه و فجایع گذشته نیازمند انجام تحقیقات قضایی سریع، شفاف، سالم و عادلانه است تا حقیقت امور برملا شود و مسببان این فاجعه دردناک و در راس آنها آنها قاچاقچیان و تمام مسئولان ذیربط مورد محاکمه قرار گیرند.
حزب الله همچنین از دستگاه های ذیربط دولت خواست از بازماندگان قربانیان حمایت کنند و از همه خواست با در پیش گرفتن صبر و مسئولیت ملی از اقدامات خشونت بار و تخریب و آسیب زدن به امنیت و ثبات داخلی خودداری نمایند.

منبع : مهر نیوز