هنر ابزار انتقال مفاهیم در عصر حاضر است

به گزارش سردبیر پرس از کرج، سردار یوسف مولایی بعدازظهر امروز در اختتامیه مراسم جشنواره هنری ققنوس که در سالن شهدای کانون شهید سبحانی برگزار شد، گفت: هنر اثرات ارزشمند و مهمی در زندگی امروز بشر دارد و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. وی ادامه داد: هنر تعاریف مختلفی دارد و امروزه هنر متأسفانه در […]

به گزارش سردبیر پرس از کرج، سردار یوسف مولایی بعدازظهر امروز در اختتامیه مراسم جشنواره هنری ققنوس که در سالن شهدای کانون شهید سبحانی برگزار شد، گفت: هنر اثرات ارزشمند و مهمی در زندگی امروز بشر دارد و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.
وی ادامه داد: هنر تعاریف مختلفی دارد و امروزه هنر متأسفانه در اختیار سیاست استکباری قرار دارد و باید بدانیم که اصل هنر چیست و واقعاً چه چیزی هنر است.
وی با اشاره به پیچیده بودن هنر اظهار داشت: با توجه به پیچیدگی‌های هنر غربی‌ها آن را علم زیباشناسی می‌نامند و هنر می‌تواند نیازهای جامعه را مرتفع کند.
وی همچنین ادامه داد: امروزه باید بدانیم هنر چه میزان در احقاق حقوق مردم کمک می‌کند اما متأسفانه تبدیل به ابزار تسلط و سلطه شده و باید از این ابزار برای انتقال ارزش‌ها به نسل آینده کمک گرفت تا فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت را بتوانیم در جامعه گسترش دهیم و اصل خلق هنر به دنبال یک ارزش‌آفرینی است.
این مسئول در خصوص ماجرای ریز علی خواجوی و پطرس فداکار گفت: ماجرای پطرس تنها یک افسانه هلندی است که به زبان هنر به رمان تبدیل شده و در جهان گسترده شده، اما ریزعلی خواجوی یک داستان واقعی است که متأسفانه بعد از گذر زمان از صفحه تاریخ و کتاب‌ها حذف می‌شود.
سردار مولایی با اشاره به شخصیت‌های مرد عنکبوتی و بت من تصریح کرد: شخصیت‌های این چنینی علاوه بر درآمدزایی امروزه تبدیل به یک نماد شده‌اند و کشور و ملت‌ها از طریق همین نمادها ارزش‌های خود را منتقل می‌کنند و در جامعه ارزش‌های به زبان هنر از قبیل شعر، فیلم، موشن گرافی و تئاتر و … گسترش می‌یابند.
این مسئول در خصوص فیلم سیصد نیز افزود: فیلم ۳۰۰ عبارت است از فیلمی که نماد وحشی‌گری ایرانی‌ها را در ۴۰۰۰ سال پیش نشان می‌دهد و نماد ایرانی را می‌خواهد به صورت تمدن وحشی نشان دهد و ما باید به دنبال اصالت باشیم تا به کمک اصالت هنر لطافت مردم ایران و نگاه و ایثارشان را نشان دهیم و همدلی و مواساتی که مردم در دوران کرونا داشته و دارند را بر روی بوم نقاشی بکشیم و انتقال این مهم یک رسالت بزرگ است.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز در خصوص جشنواره هنری ققنوس با اشاره به بیان امام خمینی (ره) که شهادت هنر مردان خدا است بیان کرد: بالاترین هنر در مکتب شهادت است که تو باید از خودت برای مردم بگذری و ققنوس در افسانه‌های ما پرنده‌ای است که وقتی فرزندش متولد می‌شود و تازگی و زایش جدیدی ایجاد می‌شود و این‌قدر پر میزند تا خودش می‌سوزد و یک زایش جدید ایجاد شود، شهدا سوختند و خودشان رفتند تا کشور به استقلال و زایش جدید برسد و انقلاب اسلامی رخ داد تا جوان ما در عرصه هنری، زندگی و اجتماعی نمایان شوند و شخصیت‌هایی همچون شهیدان فهمیده، نریمانی و حججی را بیافرینند.
وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم جوانان ما هنر خود را در راه و خط شهدا خرج کنند و کارها و ایده‌هایشان هدایت‌شده برای ارتقای ارزش‌های ایثار در کشور باشد.