هنر در ارتش به همت و باور فرماندهان جان گرفته است

به گزارش سردبیر پرس، حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری سرود ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز (سه شنبه) در مجموعه فرهنگی شهید سرتیپ عباس واعظی برگزار شد، اظهارداشت: یکی از نعمت‌های بزرگی که خداوند به انسان داده است، وجود ظرفیت هنر در انسان است. وی […]

به گزارش سردبیر پرس، حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری سرود ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز (سه شنبه) در مجموعه فرهنگی شهید سرتیپ عباس واعظی برگزار شد، اظهارداشت: یکی از نعمت‌های بزرگی که خداوند به انسان داده است، وجود ظرفیت هنر در انسان است.
وی گفت: هنر در اسلام یکی از معجزات الهی است. قرآن کریم معجزه الهی است و دارای وجوه اعجازی بالایی است. یکی از این وجوه اعجازی، موسیقائی قرآنی است. بنابراین هنر ریشه در قرآن و خدا دارد. هنر یک هدیه الهی است. باید هنر و هنرمند را باید باور کنیم.
محمدحسنی با بیان اینکه نمی‌شود با تعارف حق هنر را ادا کرد، ادامه داد: باید در مقام عمل هنر را باور کنیم، اگر هنر در ارتش جان گرفته است، به دلیل باوری است که مسئولان محترم ارتش به ویژه شخص فرمانده کل ارتش به هنر دارند. فرمانده کل ارتش، هنر دوست، هنر شناس و حامی هنر است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: آنچه تا الان در عرصه هنر در ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، لازم بوده اما کافی نیست. ما با نقطه مطلوب باور شدن هنر در ارتش فاصله داریم. ما موظف هستیم برای غنی سازی هنر تلاش‌های بیشتری انجام دهیم. از فرماندهان نیروها و به ویژه شخص امیر سرتیپ دوم تقی خانی به دلیل تلاش‌هایی که در این عرصه کردند تشکر می‌کنم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: جمله زیبای هنرمند گرامی مجید اخشابی درباره جایگاه رفیع سرود ارتش همواره در ذهنم هست از این رو در پشتیبانی از این هنر فاخر احساس مسئولیت بیشتری می‌کنم.