هوای اصفهان پاک است

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز سه‌شنبه هشتم فروردین ماه بر اساس داده‌های دریافتی ۱۴ ایستگاه پایش فعال با شاخص ۴۵ در وضعیت پاک ثبت شد. جمشید […]

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز سه‌شنبه هشتم فروردین ماه بر اساس داده‌های دریافتی ۱۴ ایستگاه پایش فعال با شاخص ۴۵ در وضعیت پاک ثبت شد.
جمشید لقایی خاطرنشان کرد: شاخص هوای امروز در ایستگاه دانشگاه صنعتی با ۵۸ و میدان انقلاب با ۵۴ AQI در وضعیت قابل قبول ثبت شد.
وی افزود: شاخص هوا همچنین در ایستگاه رهنان با ۴۵، میدان باهنر با ۳۷، سپاهان شهر با ۳۶، میدان فیض با ۳۲، کردآباد با ۳۰، محله ولدان (ورزشگاه میثاق) و خیابان فرشادی با ۲۹ و میرزا طاهر با ۲۰ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.
به گزارش مهر، سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، امروز شاخص هوا در ایستگاه خیابان احمدآباد و بزرگراه خرازی با ۷۱، خیابان پروین با ۷۰ و خیابان رودکی با ۵۳ AQI در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

شاخص هوا در ایستگاه‌های پایش شهرداری اصفهان- ۸ فروردین

وضعیت هوای امروز منطقه صنعتی سجزی با ۵۴، شاهین شهر با ۵۵ و مبارکه با ۶۴ AQI قابل قبول بوده و ایستگاه‌های پایش هوا در سایر شهرها از جمله نجف‌آباد، کاشان، زرین‌شهر، خمینی شهر و منطقه صنعتی دولت آباد دائم قطع است.
همچنین ایستگاه پایش هوا در خیابان استانداری شهر اصفهان نیز قطع است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

منبع : خبرگزاری مهر